• <
Proteh GlassDeep_top

Costa Toscana gotowa do wypłynięcia [ZDJĘCIA]

gm

08.12.2021 13:53 Źródło: Inf. prasowa
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Costa Toscana gotowa do wypłynięcia [ZDJĘCIA]
Costa Toscana gotowa do wypłynięcia [ZDJĘCIA] - GospodarkaMorska.pl
Fot. mat. prasowe

Nowy statek linii wycieczkowych Costa Cruises – Costa Toscana – został zwodowany 2 grudnia. W swój pierwszy rejs wypłynie 5 marca 2022 roku z Savony, w tygodniową trasę po zachodniej części Morza Śródziemnego.

Grupa Costa, do której należą marki Costa Cruises i AIDA Cruises, jako pierwsza na świecie zastosowała technologię skroplonego gazu ziemnego (LNG) na statkach wycieczkowych. Niedługo we flocie będą cztery statki napędzane LNG. Dwa z nich są już w eksploatacji (AIDAnova i Costa Smeralda), trzecim jest Costa Toscana – zwodowana 2 grudnia, a czwartym – AIDACosma, której budowa wkrótce się zakończy.

Dzięki wykorzystanej technologii LNG statki Costa znacząco ograniczają negatywny wpływ na środowisko – zarówno w czasie rejsu, jak i podczas postojów w portach. Taka technologia umożliwia niemal całkowite wyeliminowanie emisji tlenków siarki (zerowa emisja) i cząstek stałych (redukcja o 95-100%), przy jednoczesnym znacznym ograniczeniu emisji tlenków azotu (redukcja o 85%) i dwutlenku węgla (redukcja do 20%).

– Costa Toscana wzmacnia nasze działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Jesteśmy pionierem w wykorzystaniu technologii LNG na statkach wycieczkowych. Ta innowacja jest częścią stale rozwijającej się ścieżki transformacji ekologicznej. Pracujemy również nad wykorzystywaniem kolejnych nowych rozwiązań, takich jak ogniwa paliwowe i baterie, aby w końcu zbudować statek, który osiągnie neutralność węglową – powiedział Mario Zanetti, prezes Costa Cruises. – Jednocześnie, dzięki doskonałym usługom, Costa Toscana przyciągnie nowych gości, podkreślając naszą obecność na Morzu Śródziemnym i nasz plan stopniowego wznawiania rejsów.

Pierwszy rejs Costa Toscana rozpocznie się 5 marca 2022 roku. Statek wypłynie w tygodniową podróż z włoskiego portu w Savonie, zatrzymując się w Marsylii, Barcelonie, Walencji, Palermo i Civitavecchii/Rzymie. Do końca roku będzie pływać po zachodnim wybrzeżu Morza Śródziemnego. W sezonie letnim Costa Toscana będzie zawijać do Savony, Civitavecchii/Rzymu, Neapolu, Ibizy, Walencji i Marsylii. W sezonie jesiennym postój na Ibizie zastąpi cumowanie w Palmie de Mallorca.

Costa Toscana to prawdziwe pływające „inteligentne miasto”. Poza zasilaniem LNG, statek posiada szereg najnowocześniejszych innowacji technologicznych redukujących negatywny wpływ na środowisko. Zapotrzebowanie na pitną wodę jest zaspokajane dzięki odsalaniu morskiej wody przez specjalne instalacje. Zużycie energii jest minimalizowane dzięki inteligentnemu systemowi wydajności energetycznej. Na statku będzie też prowadzona selektywna zbiórka odpadów i recykling materiałów takich jak plastik, papier, szkło i aluminium, stanowiące część zintegrowanego podejścia, którego celem jest wdrożenie projektów gospodarki cyrkulacyjnej.

Umeblowanie i wystrój statku także związane są z ideą zrównoważonego rozwoju. Dryfujące drewno ozdabiające wyspy w restauracji Archipelago zostało odzyskane w ramach programu edukacji ekologicznej na rzecz ochrony włoskiego wybrzeża „Guardians of the Coast” prowadzonego przez Fundację Costa Cruises. Część dochodu uzyskanego od każdego posiłku spożytego w Archipelago, zostanie przekazane Fundacji na wsparcie projektów ekologicznych i społecznych.

Nowy statek jest hołdem dla Toskanii, rezultatem niezwykłego kreatywnego projektu, którego kuratorem był Adam D. Tihany. Projekt statku podkreśla zalety tego wspaniałego włoskiego regionu, który był także inspiracją dla nazwy całego statku, jego pokładów i głównych stref publicznych.

Umeblowanie, oświetlenie, tkaniny i wszystkie akcesoria są zaprojektowane przez 15 artystów i wykonane we Włoszech na specjalne zamówienie Costa Toscana. Na gości czekają niezwykłe atrakcje, w tym między innymi: Solemio Spa, strefy rozrywkowe, tematyczne kawiarnie stworzone we współpracy z głównymi włoskimi markami oraz 21 restauracji i stref gastronomicznych. Na pokładzie znajduje się ponad 2 600 komfortowych i eleganckich kabin pasażerskich, doskonale odzwierciedlających włoski smak i styl. Część z nich to kabiny z „tarasem na morzu”, oferujące wspaniałe miejsce do leniwego spędzenia czasu i cieszenia się widokiem.

Statek został zbudowany w fińskiej stoczni Meyer Turku. Mierzy 337 metrów długości i 42 metry szerokości. Będzie mógł zabrać na pokład 6 730 pasażerów, o których zadba personel w liczbie 1 646 osób.

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 43142,00 $ tona 0,81% 27 sty
 Cynk 3648,00 $ tona 0,11% 27 sty
 Aluminium 3106,00 $ tona 0,45% 27 sty
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.