Nowe pozycjonowanie marki Costa zbudowane wokół odkrywania miejsc docelowych poprzez gromadzenie autentycznych doświadczeń obejmuje nie tylko udoskonalenie istniejących produktów, ale także nowy sposób komunikacji, wyznaczający metamorfozę firmy.
Największą zmianą w identyfikacji wizualnej jest logotyp firmy – litera „C”, która od ponad 70 lat towarzyszy wszystkim statkom Costa pływających po morzach całego świata. Badanie konsumencie wykazało, że jest to najbardziej rozpoznawalny element brandingu armatora i jego ulubiony element.
„Nowe pozycjonowanie marki oznacza dla Costy wielką modernizację, która dotyczy także sposobu komunikacji. Najbardziej znaczącą zmianą jest nowy logotyp. Nowe logo nie rezygnuje z historycznej wartości i związku z tradycją firmy, jest jednak dopasowane do współczesnych standardów i jest innowacyjne” powiedział Francesco Muglia, wiceprezes ds. globalnego marketingu Costa Cruises.
W nowej wersji logotypu, wygląd historycznego „C” został uaktualniony, stając się bardziej nowoczesnym, dynamicznym i dostosowanym do kontekstu cyfrowego symbolem, tym samym skuteczniej pozycjonującym całą markę.
Nowe „C” łączy dwa motywy w sinusoidalnym układzie: żółtą ziemię, widoczną w dolnej części logotypu oraz niebieskie morze w górnej części. Dzięki rejsom Costa oba żywioły połączone są w jedno wspólne doświadczenie. Logotyp prezentuje ideę podróży jako sposobu na łączenie i integrację kultur, umożliwiającą ciągły rozwój dzięki czerpaniu unikalnych doświadczeń z rejsów. Litera „C” symbolizuje istotę nowego wizerunku Costy – rejsów, które podkreślają wyjątkowość każdej destynacji, pozwalając gościom odkrywać jego prawdziwe tradycje.
Dobór kolorów logotypu łączy przeszłość z nowoczesną tonacją: żółty i niebieski są nadal obecne, jednak w bogatszych i bardziej eleganckich odcieniach. Zmienione zostało także liternictwo – w kierunku bardziej współczesnego i cyfrowego języka, wzbogaconego o żółte elementy interpunkcyjne oraz o inne drobne, ale znaczące elementy.
Nowy logotyp Costa wraz z systemem identyfikacji wizualnej został stworzony przez ArteficeGroup.
Historia litery „C” Costa Cruises
Na kominie Anny C – pierwszego statku floty Costa Cruises, który wypłynął z Genui 31 marca 1948 roku, litera „C” została ujęta w dwa cudzysłowy. Logo pojawiło się również we wczesnych broszurach i plakatach reklamujących przewozy pasażerskie pomiędzy Europą a Ameryką.
Od tego czasu wygląd logotypu kilkukrotnie się zmieniał, odzwierciedlając różne etapy w historii firmy, jednakże nigdy nie zrezygnowano z głównego motywu – litery „C”. Pierwsza zmiana nastąpiła w 1958 roku, kiedy do logo dodano profil statku Federico C. Wybór statku nie był przypadkowy: zwodowany w stoczni Sestri Ponente w Genui 31 marca 1957 roku, Federico C był pierwszym statkiem zaprojektowanym i zbudowanym specjalnie dla Costy. Ten pionierski w swoich czasach statek zapoczątkował słynny „styl Costy”.
W 1980 roku marka pojawiła się w podwójnej niebieskiej ramce, zaokrąglonej na rogach, aby zachować poczucie obfitości; dodano żółtą flagę, podkreślającą profil białego statku i słowo „Crociere” („Rejsy”), które miało potwierdzać, że firma całkowicie zrezygnowała z przewozu produktów, koncentrując się na rejsach pasażerskich.
Costa Crociere S.p.A. powstała oficjalnie w 1986 roku, ale dopiero w 1994 roku, podczas modernizacji i ekspansji firmy, Piero De Macchi całkowicie zmienił logotyp: usunięto cudzysłów i ramkę, a niebieska litera „C” pojawiła się na jednym z 3 żółtych kominów, charakterystycznych dla nowych statków, które dołączyły do floty.
W 1999 roku Costa rozpoczęła ponowny lifting tożsamości korporacyjnej oraz gruntowną przebudowę: logo potrzebowało nowej dynamiki i nowoczesności, które odzwierciedliłyby głębokie zmiany i międzynarodowy rozwój firmy. Efektem jest najnowsza marka, w której stylizowane kominy zostały „otulone” literą „C” i całym nowym logotypem – nowoczesnym i ożywionym, mocnym i rozpoznawalnym – idealnym do wykorzystania na rynkach całego świata.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów