• <
nauta_2024

Nowa identyfikacja wizualna Costa Cruises: zmiana symbolu "C"

GM

18.10.2021 11:22 Źródło: inf. prasowa
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Nowa identyfikacja wizualna Costa Cruises: zmiana symbolu "C"

Partnerzy portalu

Nowa identyfikacja wizualna Costa Cruises: zmiana symbolu "C" - GospodarkaMorska.pl
Fot. Costa Cruises

Nowe pozycjonowanie marki Costa zbudowane wokół odkrywania miejsc docelowych poprzez gromadzenie autentycznych doświadczeń obejmuje nie tylko udoskonalenie istniejących produktów, ale także nowy sposób komunikacji, wyznaczający metamorfozę firmy.

Największą zmianą w identyfikacji wizualnej jest logotyp firmy – litera „C”, która od ponad 70 lat towarzyszy wszystkim statkom Costa pływających po morzach całego świata. Badanie konsumencie wykazało, że jest to najbardziej rozpoznawalny element brandingu armatora i jego ulubiony element. 

„Nowe pozycjonowanie marki oznacza dla Costy wielką modernizację, która dotyczy także sposobu komunikacji. Najbardziej znaczącą zmianą jest nowy logotyp. Nowe logo nie rezygnuje z historycznej wartości i związku z tradycją firmy, jest jednak dopasowane do współczesnych standardów i jest innowacyjne” powiedział Francesco Muglia, wiceprezes ds. globalnego marketingu Costa Cruises.

W nowej wersji logotypu, wygląd historycznego „C” został uaktualniony, stając się bardziej nowoczesnym, dynamicznym i dostosowanym do kontekstu cyfrowego symbolem, tym samym skuteczniej pozycjonującym całą markę. 

Nowe „C” łączy dwa motywy w sinusoidalnym układzie: żółtą ziemię, widoczną w dolnej części logotypu oraz niebieskie morze w górnej części. Dzięki rejsom Costa oba żywioły połączone są w jedno wspólne doświadczenie. Logotyp prezentuje ideę podróży jako sposobu na łączenie i integrację kultur, umożliwiającą ciągły rozwój  dzięki czerpaniu unikalnych doświadczeń z rejsów. Litera „C” symbolizuje istotę nowego wizerunku Costy – rejsów, które podkreślają wyjątkowość każdej destynacji, pozwalając gościom odkrywać jego prawdziwe tradycje. 

Dobór kolorów logotypu łączy przeszłość z nowoczesną tonacją: żółty i niebieski są nadal obecne, jednak w bogatszych i bardziej eleganckich odcieniach. Zmienione zostało także liternictwo – w kierunku bardziej współczesnego i cyfrowego języka, wzbogaconego o żółte elementy interpunkcyjne oraz o inne drobne, ale znaczące elementy.

Nowy logotyp Costa wraz z systemem identyfikacji wizualnej został stworzony przez ArteficeGroup.

Historia litery „C” Costa Cruises 

Niebieskie „C” było stosowane od samego początku istnienia marki w 1948 roku, kiedy to firma postanowiła skupić się na przewozie pasażerów na trasach transatlantyckich. W tym czasie narodziła się słynna Linea C. Sama paleta kolorów jest jeszcze starsza i sięga drugiej połowy XIX wieku. Żółte elementy były inspirowane kolorem oliwy z oliwek czyli produktu przewożonego przez firmę zanim przestawiła się na usługi pasażerskie. Niebieskie elementy przypominały kolor morza.


Na kominie Anny C – pierwszego statku floty Costa Cruises, który wypłynął z Genui 31 marca 1948 roku, litera „C” została ujęta w dwa cudzysłowy. Logo pojawiło się również we wczesnych broszurach i plakatach reklamujących przewozy pasażerskie pomiędzy Europą a Ameryką. 

Od tego czasu wygląd logotypu kilkukrotnie się zmieniał, odzwierciedlając różne etapy w historii firmy, jednakże nigdy nie zrezygnowano z głównego motywu – litery „C”. Pierwsza zmiana nastąpiła w 1958 roku, kiedy do logo dodano profil statku Federico C. Wybór statku nie był przypadkowy: zwodowany w stoczni Sestri Ponente w Genui 31 marca 1957 roku, Federico C był pierwszym statkiem zaprojektowanym i zbudowanym specjalnie dla Costy. Ten pionierski w swoich czasach statek zapoczątkował słynny „styl Costy”.   

W 1980 roku marka pojawiła się w podwójnej niebieskiej ramce, zaokrąglonej na rogach, aby zachować poczucie obfitości; dodano żółtą flagę, podkreślającą profil białego statku i słowo „Crociere” („Rejsy”), które miało potwierdzać, że firma całkowicie zrezygnowała z przewozu produktów, koncentrując się na rejsach pasażerskich. 

Costa Crociere S.p.A. powstała oficjalnie w 1986 roku, ale dopiero w 1994 roku, podczas modernizacji i ekspansji firmy, Piero De Macchi całkowicie zmienił logotyp: usunięto cudzysłów i ramkę, a niebieska litera „C” pojawiła się na jednym z 3 żółtych kominów, charakterystycznych dla nowych statków, które dołączyły do floty. 

W 1999 roku Costa rozpoczęła ponowny lifting tożsamości korporacyjnej oraz gruntowną przebudowę: logo potrzebowało nowej dynamiki i nowoczesności, które odzwierciedliłyby głębokie zmiany i międzynarodowy rozwój firmy. Efektem jest najnowsza marka, w której stylizowane kominy zostały „otulone” literą „C” i całym nowym logotypem –  nowoczesnym i ożywionym, mocnym i rozpoznawalnym – idealnym do wykorzystania na rynkach całego świata. 

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.