Crowley i Carbon Ridge, wiodący deweloper modułowych pokładowych rozwiązań do wychwytywania i składowania dwutlenku węgla (OCCS), przy wsparciu ze strony programu U.S. Maritime Administration (MARAD) Maritime Environmental and Technical Assistance (META), zainicjowały zaawansowany, pilotażowy projekt mający na celu zmniejszenie wpływu na emisje przy użyciu międzynarodowego kontenerowca Crowley's Storm.
Wykorzystując zgłoszoną do opatentowania technologię wychwytywania dwutlenku węgla drugiej generacji firmy Carbon Ridge, partnerskie firmy i MARAD zawarły umowę o współpracy w ramach programu pilotażowego w celu obsługi, pomiaru i optymalizacji skuteczności technologii w rzeczywistych środowiskach morskich w porcie i ostatecznie na morzu. Współpraca obejmuje inżynierię, produkcję i integrację małej wersji pełnowymiarowego systemu wychwytywania dwutlenku węgla Carbon Ridge.
- Zaawansowanie projektu pilotażowego stanowi kamień milowy w powstającej technologii wychwytywania dwutlenku węgla. Dzięki możliwości znacznej redukcji emisji poprzez modernizację lub podczas budowy nowych statków, właściciele i operatorzy statków mają możliwość dostosowania swoich statków do nadchodzących przepisów, a także osiągnięcia wewnętrznych celów w zakresie dekarbonizacji i zmniejszenia wpływu na emisje - powiedział Chase Dwyer, dyrektor generalny Carbon Ridge.
Grupa usług inżynieryjnych Crowley, która zajmuje się projektowaniem i inżynierią statków, zarządzaniem projektami i inżynierią wodną, wykorzystując swój zespół badawczo-rozwojowy dla klientów wewnętrznych i zewnętrznych, kieruje integracją systemu pilotażowego na statku Storm, który obsługuje Stany Zjednoczone i basen karaibski. System wychwytywania dwutlenku węgla będzie umieszczony w dwóch kontenerach na głównym pokładzie statku i będzie posiadał dodatkowy zbiornik z certyfikatem ISO do przechowywania wychwyconego ciekłego CO2. Oczekuje się, że projekt pilotażowy wychwyci 1 tonę metryczną dziennie z głównego silnika statku.
- Cieszymy się, że możemy pomóc w rozpoczęciu podróży przemysłu morskiego w kierunku czystszych operacji na morzu i w naszych społecznościach - powiedział Brett Bennett, starszy wiceprezes i dyrektor generalny Crowley Logistics. - To duży krok naprzód w kierunku zrozumienia i realizacji naszego zobowiązania do osiągnięcia zerowej emisji netto w ramach naszej strategii zrównoważonego rozwoju.
- MARAD z przyjemnością współpracuje z partnerami branżowymi za pośrednictwem META, aby zademonstrować innowacyjne zastosowania technologii, które mogą prowadzić do większej redukcji emisji gazów cieplarnianych w sektorze morskim - powiedział Daniel Yuska, dyrektor Biura Środowiska i Innowacji MARAD.
Instalacja jednostki pilotażowej na statku spodziewana jest w 2024 r. po zakończeniu testów na lądzie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów