• <
nauta_2024

Carbon Ridge i Crowley uruchomią pokładowy projekt wychwytywania dwutlenku węgla

gm

15.12.2023 20:00
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Carbon Ridge i Crowley uruchomią pokładowy projekt wychwytywania dwutlenku węgla

Partnerzy portalu

Fot. Crowley

Crowley i Carbon Ridge, wiodący deweloper modułowych pokładowych rozwiązań do wychwytywania i składowania dwutlenku węgla (OCCS), przy wsparciu ze strony programu U.S. Maritime Administration (MARAD) Maritime Environmental and Technical Assistance (META), zainicjowały zaawansowany, pilotażowy projekt mający na celu zmniejszenie wpływu na emisje przy użyciu międzynarodowego kontenerowca Crowley's Storm.

Wykorzystując zgłoszoną do opatentowania technologię wychwytywania dwutlenku węgla drugiej generacji firmy Carbon Ridge, partnerskie firmy i MARAD zawarły umowę o współpracy w ramach programu pilotażowego w celu obsługi, pomiaru i optymalizacji skuteczności technologii w rzeczywistych środowiskach morskich w porcie i ostatecznie na morzu. Współpraca obejmuje inżynierię, produkcję i integrację małej wersji pełnowymiarowego systemu wychwytywania dwutlenku węgla Carbon Ridge.

- Zaawansowanie projektu pilotażowego stanowi kamień milowy w powstającej technologii wychwytywania dwutlenku węgla. Dzięki możliwości znacznej redukcji emisji poprzez modernizację lub podczas budowy nowych statków, właściciele i operatorzy statków mają możliwość dostosowania swoich statków do nadchodzących przepisów, a także osiągnięcia wewnętrznych celów w zakresie dekarbonizacji i zmniejszenia wpływu na emisje - powiedział Chase Dwyer, dyrektor generalny Carbon Ridge.

Grupa usług inżynieryjnych Crowley, która zajmuje się projektowaniem i inżynierią statków, zarządzaniem projektami i inżynierią wodną, wykorzystując swój zespół badawczo-rozwojowy dla klientów wewnętrznych i zewnętrznych, kieruje integracją systemu pilotażowego na statku Storm, który obsługuje Stany Zjednoczone i basen karaibski. System wychwytywania dwutlenku węgla będzie umieszczony w dwóch kontenerach na głównym pokładzie statku i będzie posiadał dodatkowy zbiornik z certyfikatem ISO do przechowywania wychwyconego ciekłego CO2. Oczekuje się, że projekt pilotażowy wychwyci 1 tonę metryczną dziennie z głównego silnika statku.

- Cieszymy się, że możemy pomóc w rozpoczęciu podróży przemysłu morskiego w kierunku czystszych operacji na morzu i w naszych społecznościach - powiedział Brett Bennett, starszy wiceprezes i dyrektor generalny Crowley Logistics. - To duży krok naprzód w kierunku zrozumienia i realizacji naszego zobowiązania do osiągnięcia zerowej emisji netto w ramach naszej strategii zrównoważonego rozwoju.

- MARAD z przyjemnością współpracuje z partnerami branżowymi za pośrednictwem META, aby zademonstrować innowacyjne zastosowania technologii, które mogą prowadzić do większej redukcji emisji gazów cieplarnianych w sektorze morskim - powiedział Daniel Yuska, dyrektor Biura Środowiska i Innowacji MARAD.

Instalacja jednostki pilotażowej na statku spodziewana jest w 2024 r. po zakończeniu testów na lądzie.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.