W dniu 7 maja 2024 roku w siedzibie UMG odbyła się pierwsza sesja w ramach Programu „Knowledge to Knowledge”, organizowanego przez Ambasadę Królestwa Niderlandów w Polsce oraz Linkedby Offshore Wind.
Dekada Nauk o Oceanach na rzecz Zrównoważonego Rozwoju ONZ to trzecia już konferencja w ramach programu zaplanowanego na lata 2021–2030. Jest to konferencja, która gromadzi społeczność i partnerów uczestniczących w projekcie Ocean Decade. Przez tydzień naukowcy, społecznicy, przedstawiciele rządów i organizacji międzynarodowych informują o najnowszych wynikach badań oraz programują wspólne priorytety.
Wraz z rosnącym naciskiem na zrównoważony rozwój, firmy żeglugowe skupione na transporcie samochodowym i ciężarowym wprowadzają bardziej przyjazne dla środowiska metody, aby sprostać wymaganiom klientów, jednocześnie chroniąc oceany i życie morskie. Aby sprostać wyzwaniom w związku z dekarbonizacją żeglugi firmy decydują się m.in. na zwiększanie wykorzystania biopaliw i inwestycje w nisko- i zeroemisyjne statki, przyjazne środowisku.
Raporty opublikowane w ostatnich latach m.in. przez IPCC, WMO i Copernicus nie pozostawiają żadnych wątpliwości w kwestii odpowiedzialności człowieka za współczesne ocieplenie klimatu. "Jest bezdyskusyjne, że to człowiek poprzez emisję gazów cieplarnianych spowodował ocieplenie globalne" - przypomnieli członkowie Komitetu Problemowego ds. Kryzysu Klimatycznego przy Prezydium PAN.
Seaspan Corporation, właściciel statków kontenerowych, będzie modernizował pięć z nich, by były zasilane metanolem. Następnie zostaną wyczarterowane liniom Hapag-Lloyd.
Technologicznie zaawansowany, zrównoważony, autonomiczny i elastyczny operacyjnie. Kwalifikacje te będą miały zastosowanie do nowych statków bezzałogowych do operacji morskich w ciągu około 4 lat. Ministerstwo Obrony i kadra Biuro Projektowe Marynarki Wojennej współpracują ze sobą w celu opracowania nowej koncepcji użycia bezzałogowego statku nawodnego (USV). To nie jedyne przedsięwzięcie morskie Holandii w ostatnim czasie. Na zbrojenia w tym segmencie władze wydadzą miliardy euro.
Od 2023 r. przemysł stoczniowy przeżywa boom na nowe budowy. Beneficjentem są stocznie z ChRL z portfelem zamówień na nowe statki co najmniej do 2028 r. Utrzymuje się popyt praktycznie na wszystkie kategorie statków. Na początku 2024 r. przemysł stoczniowy ChRL pracuje na pełnych obrotach z odbiorami zaplanowanymi na 5 kolejnych lat.
Amerykański lotniskowiec Dwight Eisenhower pojawił się w piątek na wodach Morza Czerwonego w pobliżu Izraela; jednostka ta byłaby w stanie przechwycić irańskie pociski rakietowe i drony, gdyby Teheran zrealizował swoje groźby ataku na izraelskie obiekty wojskowe - powiadomił portal Times of Israel.
Nordycko-Bałtycki Korytarz Wodorowy ze statusem priorytetowego projektu inwestycyjnego UE - poinformował w piątek Gaz-System.
Dzięki koordynacji służb USA i Mikronezji udało się uratować trzy osoby, które znajdowały się na atolu na Oceanie Spokojnym.
Wyjątkowy projekt NYK - statek napędzany biomasą roślinnego pochodzenia
Najnowszy jack-up Van Oord zwodowany w Chinach
Nowojorskie terminale czeka modernizacja
Siły operacji EUNAVFOR Atalanta przekazały Seszelom osoby oskarżone o piractwo
Australia kolejnym państwem, które dostarczy Ukrainie łodzie bojowe
Indie przejmą port w Iranie. USA mówią o sankcjach