Pod koniec marca miało miejsce swoiste zakończenie pewnej ery – nie wspominając o nowym początku – kiedy brytyjski operator Tidal Transit kupił swój ostatni, w historii, statek napędzany silnikiem wysokoprężnym – przekonuje Martin Conway, redaktor RINA.
W imieniu Stena Line, Stena RoRo podpisała umowę na przebudowę Stena Foreteller i Stena Forerunner z stocznią China Merchants Jinling (Weihai) w celu zainstalowania dodatkowego pokładu ładunkowego, zwiększenia wydajności pędników i przygotowania do zasilania z lądu na pokładach jednostek.
Sekretarz stanu USA Antony Blinken oznajmił w piątek w Pekinie po spotkaniu z chińskim przywódcą Xi Jinpingiem, że Chiny mogą odegrać konstruktywną rolę w kryzysach międzynarodowych, a także podkreślił znaczenie "odpowiedzialnego zarządzania" różnicami pomiędzy oboma krajami.
Raporty opublikowane w ostatnich latach m.in. przez IPCC, WMO i Copernicus nie pozostawiają żadnych wątpliwości w kwestii odpowiedzialności człowieka za współczesne ocieplenie klimatu. "Jest bezdyskusyjne, że to człowiek poprzez emisję gazów cieplarnianych spowodował ocieplenie globalne" - przypomnieli członkowie Komitetu Problemowego ds. Kryzysu Klimatycznego przy Prezydium PAN.
Cruise Baltic, organizacja skupiająca porty Morza Bałtyckiego, przyjęła strategię rozwoju instalacji zasilania statków pasażerskich z instalacji nabrzeżowych. Rok temu Cruise Baltic był gospodarzem Sustainable Cruising Conference. 19 operatorów statków wycieczkowych podpisało w Kopenhadze Memorandum of Understanding zobowiązując się do korzystania z zasilania energią elektryczną z lądu.
Na terminalu promowym w Porcie Świnoujście został obsłużony pierwszy po modernizacji transport kolejowy. Inwestycja posłużyła przytosowaniu infrastruktury terminalu do obsługi transportu intermodalnego, w tym obsługi promów o długości do 270 metrów i pięcioma stanowiskami do cumowania.
Firma Damen Marine Components (DMC) otrzymała od Royal Bodewes kontrakt na dostawę sprzętu sterującego, kontrolnego i napędowego dla czterech statków, które mają zostać dostarczone klientom stoczni w ciągu najbliższych dwóch lat. Służy to zacieśnianiu współpracy obu firm, działających od lat w branży stoczniowej. W ramach umowy DMC dostarczy przekładnię sterowniczą, elementy sterowe mostka oraz dysze do turbin dla statków transportowych, w tym jednego typu ro-ro.
Marzenia o niskoemisyjnych statkach i unikaniu korków mogą się spełnić w miastach nadbrzeżnych i położonych nad rzekami. W wielu krajach pracuje się nad wodnym transportem publicznym. W Polsce musimy jeszcze poczekać na tak innowacyjne rozwiązania.
Ostatni miesiąc pierwszego kwartału roku to nie tylko nadal napięta sytuacja międzynarodowa na wielu akwenach świata, skutkująca ograniczonym bezpieczeństwem żeglugi i pierwszymi śmiertelnymi ofiarami wśród cywilnych marynarzy, ale również jedna z największych katastrof z udziałem statku handlowego w ostatnich latach. Zderzenie dużego kontenerowca oceanicznego z mostem w Baltimore USA, bo o tym wypadku mowa będzie miało szereg wielopłaszczyznowych konsekwencji.
HNLMS Tromp minął Kanał Sueski i rozpoczął swój udział w międzynarodowej misji pod auspicjami USA. Jej celem jest ochrona żeglugi na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej, zagrożonych atakami Huti od listopada 2023 roku.
Equinor wraz z partnerami zainwestują miliard dolarów celem zwiększenia wydobycia gazu na Morzu Północnym
DNV potwierdza oszczędność energii na pierwszym na świecie statku wyposażonym w WindWings
W Gdyni wręczono żeglarskie nagrody
Dar Młodzieży utknął na płyciźnie niedaleko gdyńskiego portu
PGZ Stocznia Wojenna podpisała list intencyjny z Creeyacht
Mitsui O.S.K. Lines wdraża napęd wiatrowy Wind Challenger na kolejnym ze swoich statków