Firma Damen Marine Components (DMC) otrzymała od Royal Bodewes kontrakt na dostawę sprzętu sterującego, kontrolnego i napędowego dla czterech statków, które mają zostać dostarczone klientom stoczni w ciągu najbliższych dwóch lat. Służy to zacieśnianiu współpracy obu firm, działających od lat w branży stoczniowej. W ramach umowy DMC dostarczy przekładnię sterowniczą, elementy sterowe mostka oraz dysze do turbin dla statków transportowych, w tym jednego typu ro-ro.
Pierwszy kontrakt dotyczy urządzenia sterowego i sterowania na mostku dla 87-metrowego statku typu ro-ro, który jest obecnie budowany w stoczni Royal Bodewes w Hoogezand w Holandii. DMC spodziewa się zrealizować ten projekt w ciągu najbliższych dwóch miesięcy, a statek będzie gotowy do oddania do użytku jeszcze w tym roku. Pozostałe kontrakty obejmują maszynę sterową, sterowanie mostkiem i dysze do turbin dla trzech 120-metrowych Bodewes Eco Traders, określanych jako statki drobnicowe, o nośności 9000 DWT.
– Od długiego czasu mamy dobre stosunki robocze z Damen Marine Components. Współpracowaliśmy z nimi przy wielu projektach, a ich doskonały stosunek ceny do jakości jest jednym z powodów tego. Co więcej, zespół DMC jest zawsze dostępny w celu uzyskania porady i konsultacji podczas naszego procesu projektowania i inżynierii. Jesteśmy dumni ze współpracy z Royal Bodewes przy tym statku typu ro-ro i trzech przybrzeżnych statkach towarowych. Naszym celem jest pomaganie im, gdy tylko jest to możliwe, dopasowywanie naszych produktów i działań do ich strategii budowy statków, która jest bardzo wydajna, i nie możemy się doczekać naszej dalszej współpracy – mówi Martijn Beunk, menedżer ds. rozwoju biznesu Royal Bodewes.

Fot. Damen Component Marine

Fot. Damen Component Marine
Kierownik sprzedaży w DMC, Marnix de Bruijn wskazał, że jednym z najbardziej godnych uwagi aspektów wspólnych dla tych czterech umów jest przekładnia sterownicza. Składa się na nią układ napędzany elektrycznie, który kontroluje położenie steru statku. Został zaprojektowany, wyprodukowany i sprawdzony w fabryce DMC w Hardinxveld-Giessendam w Holandii. Tam może zostać poddany fabrycznym testom akceptacyjnym (Factory Acceptance Testing, FAT), mający na celu sprawdzenie jego zgodności z warunkami umowy przed wysyłką, przeprowadzany pod kątem jakości, sprawności i zgodności z dokumentacją techniczną. odbywa się w obecności inspektora klasy, jeśli jest to wymagane, zanim zostanie umieszczony na statku. Jedyne, co będzie musiał zrobić zakład stoczniowy po otrzymaniu sprzętu, to podłączyć zasilanie hydrauliczne i elektryczne. Ma to pozwolić zaoszczędzić czas i energię przy budowie i doposażaniu statku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów