• <
nauta_2024

Damen Shipyards i CMA CGM będą współpracować nad zwiększeniem wydajności kontenerowców

Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Damen Shipyards i CMA CGM będą współpracować nad zwiększeniem wydajności kontenerowców

Partnerzy portalu

Fot. Damen Shipyards

Damen Shipyards Group i wiodąca grupa żeglugowa CMA CGM rozpoczynają współpracę, która zaowocuje znaczącymi modyfikacjami około 100 statków armatora. Zapewnią one oszczędność paliwa na poziomie ponad 10 procent. Modernizacje odbędą się w Damen Shiprepair Dunkerque (DSDu) i Damen Shiprepair Amsterdam (DSAm), które posiadają jedne z największych suchych doków w Europie i wieloletnie doświadczenie w kompleksowych remontach i modernizacjach. 

Kluczowym elementem współpracy będzie instalacja żarówek na dziobach statków. Do tej pory CMA CGM korzystało ze stoczni w Chinach i okazjonalnie na Bliskim Wschodzie, ale ta umowa oznacza po raz pierwszy wykorzystanie europejskich stoczni do tych złożonych modyfikacji. 

Na ten rok zaplanowano dziewięć postojów statków CMA CGM, pięć w DSDu i cztery w DSAm. Trzy z nich będą miały na celu instalację żarówek dziobowych, z których pierwsza będzie miała miejsce na innowacyjnym, zasilanym LNG kontenerowcu Arctic. 120-tonowa żarówka została wyprodukowana w DSAm i wkrótce zostanie tam zamontowana. Pozostałe dwa statki to 366-metrowy Arctic i 170-metrowa Aurora.

Podczas gdy modernizacja żarówki przyniesie oszczędności w zużyciu paliwa od 5 do 10%, CMA CGM szuka innych ulepszeń, które mogą jeszcze bardziej przyczynić się do wydajności ich statków. Aby pomóc grupie żeglugowej w osiągnięciu jej celów, Damen oferuje również pakiety, które obejmują nie tylko żarówkę dziobową, ale także modernizację śruby napędowej, modyfikacje dyszy śruby napędowej i farbę silikonową. Każda z tych modernizacji zapewni dodatkową oszczędność paliwa od 2 do 5%, przynosząc zwrot z inwestycji w mniej niż trzy lata, a także przynosząc znaczną redukcję emisji dwutlenku węgla i innych zanieczyszczeń. 

Trzy z tych statków będą również wyposażone w dostęp do zasilania z lądu, co zmniejszy ich emisje podczas postoju w portach, które oferują taką usługę. Jest to zgodne z zobowiązaniem CMA CGM do czystszych operacji.

- Z niecierpliwością czekamy na długoterminowe partnerstwo między CMA CGM i Damen - mówi Freek van den Eijkel, dyrektor handlowy w DSAm. - DSDu ma już relacje z CMA CGM, ale razem DSAm i DSDu mogą świadczyć usługi wymagane przez CMA CGM dzięki doskonałym udogodnieniom i łatwemu dostępowi do i z głównych szlaków żeglugowych.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.