Damen Shipyards Group i wiodąca grupa żeglugowa CMA CGM rozpoczynają współpracę, która zaowocuje znaczącymi modyfikacjami około 100 statków armatora. Zapewnią one oszczędność paliwa na poziomie ponad 10 procent. Modernizacje odbędą się w Damen Shiprepair Dunkerque (DSDu) i Damen Shiprepair Amsterdam (DSAm), które posiadają jedne z największych suchych doków w Europie i wieloletnie doświadczenie w kompleksowych remontach i modernizacjach.
Kluczowym elementem współpracy będzie instalacja żarówek na dziobach statków. Do tej pory CMA CGM korzystało ze stoczni w Chinach i okazjonalnie na Bliskim Wschodzie, ale ta umowa oznacza po raz pierwszy wykorzystanie europejskich stoczni do tych złożonych modyfikacji.
Na ten rok zaplanowano dziewięć postojów statków CMA CGM, pięć w DSDu i cztery w DSAm. Trzy z nich będą miały na celu instalację żarówek dziobowych, z których pierwsza będzie miała miejsce na innowacyjnym, zasilanym LNG kontenerowcu Arctic. 120-tonowa żarówka została wyprodukowana w DSAm i wkrótce zostanie tam zamontowana. Pozostałe dwa statki to 366-metrowy Arctic i 170-metrowa Aurora.
Podczas gdy modernizacja żarówki przyniesie oszczędności w zużyciu paliwa od 5 do 10%, CMA CGM szuka innych ulepszeń, które mogą jeszcze bardziej przyczynić się do wydajności ich statków. Aby pomóc grupie żeglugowej w osiągnięciu jej celów, Damen oferuje również pakiety, które obejmują nie tylko żarówkę dziobową, ale także modernizację śruby napędowej, modyfikacje dyszy śruby napędowej i farbę silikonową. Każda z tych modernizacji zapewni dodatkową oszczędność paliwa od 2 do 5%, przynosząc zwrot z inwestycji w mniej niż trzy lata, a także przynosząc znaczną redukcję emisji dwutlenku węgla i innych zanieczyszczeń.
Trzy z tych statków będą również wyposażone w dostęp do zasilania z lądu, co zmniejszy ich emisje podczas postoju w portach, które oferują taką usługę. Jest to zgodne z zobowiązaniem CMA CGM do czystszych operacji.
- Z niecierpliwością czekamy na długoterminowe partnerstwo między CMA CGM i Damen - mówi Freek van den Eijkel, dyrektor handlowy w DSAm. - DSDu ma już relacje z CMA CGM, ale razem DSAm i DSDu mogą świadczyć usługi wymagane przez CMA CGM dzięki doskonałym udogodnieniom i łatwemu dostępowi do i z głównych szlaków żeglugowych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii