21 maja 2024 roku podczas Zebrania Ogólnego Członków zachodniopomorskiego oddziału Krajowej Izby Gospodarki Morskiej wybrano nową Radę Oddziału na lata 2024-2028. Omówiono także cele i postanowienia na obecną kadencję.
Nowy skład rady tworzą:
Cezary Sylwestrzak – Przewodniczący Rady (firma Baltic Stevedoring Company)
Arkadiusz Świech – Wiceprzewodniczący Rady (Finomar)
Członkami rady są:
- Dariusz Doskocz (Żegluga Polska)
- Piotr Krahel (Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście)
- Andrzej Łuc (Zarząd Morskiego Portu Police)
- Wojciech Pysiak (Bulk Cargo – Port Szczecin)
- Natalia Skugariew (Fosfan)
Najważniejsze cele jakie postawiła przed sobą nowa rada to m.in.
- reprezentowanie interesów zrzeszonych podmiotów gospodarczych województwa zachodniopomorskiego wobec organów państwa, administracji państwowej i samorządowej oraz innych organizacji;
- zapewnienie swoim członkom wszechstronnej pomocy w ich działalności zgodnie z ich potrzebami i interesami;
- integracja środowiska morskiego i regionów nadmorskich wokół wspólnej problematyki morskiej;
- wspieranie lokalnych inicjatyw gospodarczych i przedsięwzięć służących rozwojowi przedsiębiorczości w zakresie gospodarki morskiej;
- popularyzacja spraw morskich na forum lokalnym i krajowym;
- wspieranie szkolnictwa morskiego i dbałość o rozwój kadr dla gospodarki morskiej;
- kształtowanie i upowszechnianie zasad etyki w działalności gospodarczej i doskonalenia norm rzetelnego postępowania w obrocie gospodarczym;
- pozyskiwanie nowych członków KIGM z terenu Pomorza Zachodniego;
- wykonywanie innych zadań określonych uchwałami organów Izby oraz Statutem KIGM.
Statki z rosyjskiej "floty cieni" pierwszy raz na liście sankcyjnej
Bezpieczeństwo energetyczne i transport wśród tematów IV Samorządowego Kongresu Trójmorza
Wybory do Parlamentu Europejskiego odbędą się już w najbliższą niedzielę. Wezmą w nich udział również pracownicy platform na Bałtyku
Planowany szczyt pokojowy w sprawie Ukrainy ma zapewnić swobodną żeglugę na Morzu Czarnym i Morzu Azowskim
Nowe przepisy IMO dotyczące obowiązkowego zgłaszania kontenerów utraconych na morzu
Niderlandzka "Orka" z problemami? Czy wybór francukiego oferenta odbije się Holandii czkawką?