Minister Radosław Sikorski spotkał się 19 lipca w Warszawie z ministrem spraw zagranicznych Sri Lanki Alim Sabry. Głównymi tematami rozmowy były kwestie dwustronne oraz zagadnienia związane z bezpieczeństwem regionalnym, a także współpracy w zakresie gospodarki morskiej.
Rozmowy miały na celu aktywizację relacji politycznych i gospodarczych między oboma państwami. Dotyczyć miały w szczególności zagadnień bilateralnych jak wymiana handlowa, nowe obszary współpracy, w tym możliwości ich rozwoju w zakresie spraw morskich. Tu pojawia się kwestia współdziałania między polskimi i lankijskimi portami morskimi. Poza tym poruszono temat rozbudowy bazy prawno-traktatowej.
Min. @sikorskiradek spotkał się dziś z ministrem SZ Sri Lanki @alisabrypc.
— Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP 🇵🇱 (@MSZ_RP) July 19, 2024
Rozmawiano m. in. o współpracy gospodarczej, w tym pomiędzy 🇵🇱 i 🇱🇰 portami morskimi oraz o rosyjskiej agresji na 🇺🇦.
To pierwsza podróż ministra SZ 🇱🇰 do Polski po 1989 r. pic.twitter.com/FUZO8pakqR
Rozmowa dotyczyła również wyzwań dla sytuacji bezpieczeństwa w Europie i regionie Oceanu Indyjskiego. Wśród aktualnych wyzwań jest choćby zapewnienie bezpieczeństwa transportu morskiego w obliczu zagrożeń atakami bojowników Huti na trasie prowadzącej przez Kanał Sueski. Spotkanie miało potwierdzić chęć wykorzystania w większym stopniu potencjału dwustronnej współpracy.
Ministerstwo Spraw Zagranicznych podało, że Polskę i Sri Lankę łączą długotrwałe, przyjacielskie relacje, oparte na wzajemnym szacunku. Wizyta Ministra Aliego Sabry jest pierwszą wizytą przedstawiciela szefa MZS tego kraju w Polsce po 1989 roku i ma stanowić istotny krok w kierunku intensyfikacji kontaktów dwustronnych między Warszawą a Sri Dźajawardanapura Kotte (w mowie potocznej używa się też formy Kotte).
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych