Firma Reach Subsea otrzymała pozwolenie od Norweskiego Urzędu Morskiego, z zatwierdzeniem technicznym i wsparciem DNV, na eksploatację swojego bezzałogowego pojazdu nawodnego Reach Remote 1 wyłącznie w trybie zdalnym. Ma to stanowić ważny krok w rozwoju autonomicznych prac na morzu.
Gospodarki i społeczeństwa, kontynenty i państwa, miasta i porty łączy prawie 1,5 miliona kilometrów kabli światłowodowych ułożonych na dnie oceanów. Nie kable elektryczne i rurociągi z ropą i gazem są dzisiaj najważniejszym krwiobiegiem zapewniającym funkcjonowanie globalnego świata. Najważniejszy i najbardziej wrażliwy jest globalny układ nerwowy, którym przepływa 99% danych.
Aby wzmocnić swoją wiodącą pozycję w dziedzinie instalacji kamieni podmorskich (Subsea Rock Installation) i sprostać rosnącemu globalnemu zapotrzebowaniu na ochronę infrastruktury energetycznej na morzu, holenderska firma Van Oord zamówiła nowe, nowoczesne statki. Będą one mogły działać na metanolu, a ich projekt zakłada innowacyjność i automatyzację, co pozwoli im konkurować cenowo na rynku. Pierwszy statek ma wejść do eksploatacji w 2028 roku, a drugi dołączy w ciągu kolejnego roku.
Firma Blue Water Shipping z ramienia armatora obsłużyła nietypowy transport kablowca Atalanti do Gdańskiej Stoczni Remontowej. Statek został doprowadzony na redę gdańskiego portu na pokładzie jednostki do ładunków ciężkich, a następnie zwodowany i dopiero wtedy wprowadzony do kanału portowego.
Dogger Bank Wind Farm, największa na świecie morska farma wiatrowa będąca obecnie w budowie u wybrzeży Anglii, podpisała kontrakt z firmą Seaway7, częścią Grupy Subsea7, na czarter drugiej jednostki do instalacji turbin wiatrowych. Kontrakt obejmuje wykorzystanie specjalistycznej jednostki jack-up Seaway Ventus, która rozpocznie prace w połowie 2026 roku.
Dowcipy o skąpstwie Szkotów można włożyć między bajki. Przynajmniej jeśli chodzi o rozwój morskiej energetyki wiatrowej. Rząd Szkocji zobowiązał się do aktywnego wsparcia portów, producentów elementów farm wiatrowych oraz producentów wyposażenia infrastrukturalnego. 500 mln GBP zostanie przeznaczone w ciągu pięciu lat ma na rozwój krajowego łańcucha dostaw morskiej energetyki wiatrowej – informuje rząd Szkocji na swoim portalu.
Norweska firma poinfomowała o pomyślnym zakończeniu testów systemu Hugin Superior AUV przez jej zespół ds. innowacji oraz specjalistów sił morskich USA. Bezzałogowiec znajdzie się w wyposażeniu US Navy.
Dwie ważne firmy na rynku usług energetycznych i offshore – Saipem i Subsea7 – podpisały porozumienie w sprawie możliwej fuzji. Powstała w ten sposób spółka nosiłaby nazwę Saipem7. Nie przesądza to jednak, że połączenie nastąpi.
Kable podmorskie, stanowiące kluczowy element infrastruktury krytycznej, stanowią atrakcyjny cel sabotażu. W kontekście incydentów, do których coraz częściej dochodzi na Bałtyku, podjęcie działań prewencyjnych jawi się jako nagląca konieczność.
Subsea7 ogłosiło dziś przyznanie kontraktu od Equinor na wstępne badanie inżynieryjno-projektowe (FEED) z opcją EPCI (inżynieria, zaopatrzenie, budowa i instalacja) dla projektu rozwojowego Fram Sør na morzu u wybrzeży Norwegii.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem