W znajdującej się w Obwodzie Królewieckim stoczni Jantar odbyła się ceremonia położenia stępki pod kolejny, okręt desantowy-dok proj. 11711. To kolejna tego rodzaju uroczystość w tamtejszym zakładzie wskazuje, że mimo sankcji branża okrętowa Rosji nie przerywa prac. Co istotne, prace mają miejsce bardzo blisko polskiej granicy.
W znajdującej się w Obwodzie Królewieckim stoczni Jantar odbyła się 30 maja ceremonia wodowania kolejnego okrętu transportowego proj. 11711, Władimir Andriejew. Wydarzenie, w którym wzięli udział też przedstawiciele władz i kadry dowódczej sił morskich, ma dowodzić zdolności przerobowych rosyjskiego przemysłu okrętowego i gotowości do dostarczenia nowych jednostek, wzmacniających marynarkę wojenną państwa.
Sześć rosyjskich jednostek przemieściło się z Morza Śródziemnego w kierunku Morza Północnego i Bałtyckiego. W trakcie swojej „podróży” były stale obserwowane przez marynarki wojenne państw NATO. Miało to nie tylko zagwarantować bezpieczeństwo na trasie, jak i zapewnić obserwację ich poczynań z racji na szereg kontrowersji wynikających z m.in. działań sabotażowych oraz transportu uzbrojenia na potrzeby Rosji.
Siły Morskie Portugalii śledziły na swoich wodach rosyjskie okręty, które opuściły Morze Śródziemne i zdaniem specjalistów kierują się na Bałtyckie. Aktywność floty Federacji Rosyjskiej budzi wiele emocji i kontrowersji z racji na napięcia międzynarodowe, w tym trwającą od lutego 2022 roku wojnę na Ukrainie.
Do Sewastopola miał przybyć z Noworosyjska jeden z największych rosyjskich okrętów obecnie operujących na Morzu Czarnym, okręt desantowy-dok proj. 11711 Piotr Morgunow (117). Towarzyszyć mu mają trzy okręty podwodne, zdolne do przeprowadzenia ataku rakietowego z użyciem systemu uzbrojenia Kalibr, w skład którego wchodzą rakiety przeciwokrętowe wykorzystywane już wcześniej do ataków na ukraińską infrastrukturę, w tym nadmorską.
Port wojenny w Noworosyjsku nad Morzem Czarnym nagle opuściły 11 stycznia br. najważniejsze, stacjonujące tam rosyjskie okręty. Mogą stanowić zagrożenie dla działalności ukraińskich portów oraz walczących sił, bądź stanowić jeden z aktów desperacji rosyjskiego kolosa na glinianych nogach.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie