Nurkowie z Trójmiasta przebadali wraki, które zalegają na dnie Bałtyku. W ich wnętrzach odnaleziono ceramikę, butelki i oponę samolotu. Szef ekspedycji Tomasz Stachura ocenił, że dwa wraki, spośród ośmiu sprawdzonych, okazały się małą historyczną sensacją.
Zarząd portu w duńskim Esbjergu poinformował o zakończeniu operacji pogłębiania 21,6-kilometrowego toru podejściowego do 12,8 metra. Dzięki temu do portu będą mogły wpływać większe jednostki. Administracja obiektu nie ukrywa, że projekt jest realizowany w dużej mierze z myślą o offshore wind i potrzebach wojska.
Na początku 2024 r. ma powstać analiza nawigacyjna dla ruchu statków po nowym podejściowym torze wodnym do portu w Świnoujściu. Jest ona niezbędna m.in. do określenia parametrów toru, związanych z manewrowaniem statków.
25 lipca 2023 r. podpisano umowę dofinansowania zadania pn. „Przeprowadzenie prac dla umożliwienia transportu wodnego do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu”. Umowa została zawarta pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych a Dyrektorem Urzędu Morskiego w Szczecinie, który będzie odpowiadał za realizację zadania. Całkowita wartość zadania objętego dofinansowaniem wynosi 7,33 mld zł, z czego około 2,8 mld zł to dofinasowanie ze środków unijnych.
We wtorek, 1 marca roku w siedzibie Urzędu Morskiego w Gdyni podpisano umowę na dostawę nasiębiernej pogłębiarki ssąco-refulującej. Obejmuje ona zaprojektowanie, budowę, wyposażenie i dostawę pogłębiarki do portu w Elblągu.
Tor podejściowy do Portu Gdynia zostanie pogłębiony. Liderem konsorcjum, które wykona prace, jest Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych.
W Porcie Gdynia pogłębiony i poszerzony zostanie tor podejściowy. Koszt inwestycji, prowadzonej przez Urząd Morski w Gdyni, wyniesie ok. 130 mln zł. Prace mają być przeprowadzone w ciągu 20 miesięcy.
Pod patronatem i z udziałem wiceministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Pawła Brzezickiego zorganizowano, staraniem JM Rektora Akademii Morskiej profesora Janusza Zarębskiego oraz dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni kpt.ż.w. Wiesława Piotrzkowskiego, specjalistyczne seminarium pt. „Techniczne możliwości rozwoju systemów wspomagających bezpieczeństwo w portach i na podejściach do nich”. Kilkudziesięciu profesjonalistów, przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej polską administracją morską, portami całego wybrzeża, ludz
Koniec budowy toru podejściowego do terminalu gazu skroplonego w Świnoujściu. Port jest gotowy. Terminal jeszcze nie.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie