• <
PZT_1100x200_gif_2020

Bezpieczeństwo portów i torów podejściowych

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Bezpieczeństwo portów i torów podejściowych
Bezpieczeństwo portów i torów podejściowych - GospodarkaMorska.pl

pc

01.02.2017 Źródło: własne

Pod patronatem i z udziałem wiceministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Pawła Brzezickiego zorganizowano, staraniem JM Rektora Akademii Morskiej profesora Janusza Zarębskiego oraz dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni kpt.ż.w. Wiesława Piotrzkowskiego, specjalistyczne seminarium pt. „Techniczne możliwości rozwoju systemów wspomagających bezpieczeństwo w portach i na podejściach do nich”. Kilkudziesięciu profesjonalistów, przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej polską administracją morską, portami całego wybrzeża, ludzi zajmujących się zaawansowanymi technologiami także morskim ustawodawstwem – dzieliło się doświadczeniami, opiniami i dyskutowało na temat problemów bezpieczeństwa żeglugi oraz współczesnych trendów w rozwoju technik eliminujących zagrożenia na morzu.

Właśnie porty, te strategiczne węzły komunikacyjne na żeglugowej mapie świata, są miejscami kumulującymi najbardziej wyrafinowaną technikę oraz  innowacyjne metody zarządzania. Nowoczesny statek to współcześnie jeden z najbardziej skomplikowanych mechanizmów, stworzonych i kierowanych przez człowieka. System statek-port, by efektywnie i przede wszystkim bezpiecznie funkcjonować, musi korzystać z najdoskonalszych narzędzi stworzonych przez naukowców, techników i morskich praktyków.

Obok specjalistycznych referatów, uczestnikom zaprezentowano gdyńskie centrum VTS (Vessel Traffic System) Zatoka Gdańska oraz najbardziej zaawansowane technicznie symulatory wykorzystywane do kształcenia profesjonalnych kadr oficerskich w Akademii Morskiej. 

– Gdyńskie seminarium powinno być ważnym impulsem w projektowaniu optymalnych, innowacyjnych rozwiązań, minimalizujących potencjalne zagrożenia na naszych wodach. Bowiem bezpieczeństwo żeglugi i ekonomiczna efektywność, z zachowaniem wymogów środowiskowych, muszą determinować  rozwój kompleksu statek-port. Kwestie te są jednym z priorytetów na liście zadań Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej” – powiedział w podsumowaniu seminaryjnej dyskusji wiceminister Paweł Brzezicki.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32397,00 $ tona 0,63% 4 maj
 Cynk 2959,00 $ tona 1,89% 4 maj
 Aluminium 2434,00 $ tona -0,45% 4 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.