Stocznia Fincantieri w Marghera we Włoszech dostarczyła wczoraj drugi statek wycieczkowy Norwegian Cruise Line klasy Prima, Norwegian Viva. Jest to jeden z wielu przejawów tego, że branża wycieczkowa otrząsnęła się już ze skutków pandemii, poprawiając wydajność, budując nowe jednostki i przyjmując daleko sięgające w przyszłość rezerwacje.
Miesiąc kwiecień wyjątkowo obfitował w różnorakie zdarzenia i szkody morskie, których naliczono 80. W poprzednim miesiącu marcu takich wypadków morskich było mniej, bo 61. Szczególnie dużo w kwietniu było wejść na mieliznę jednostek. Pojawiły się również pożary, zatonięcia statków, zaginięcia załogantów a także kolizje, w tym z oznaczonym na mapie wrakiem.
W niedzielę rano z feedera linii MSC – MSC Nita – zacumowanego w porcie Marghera w Wenecji spadły do wody cztery kontenery.
Wieloletnie starania przeciwników wielkich statków pasażerskich w Wenecji zostały zwieńczone w dekrecie rządu Mario Draghiego. Włoska rada ministrów zdecydowała, że wycieczkowce będą mogły zacumować tylko poza laguną.
Costa Cruises, stanowiąca część Carnival Corporation & plc , oficjalnie odebrała z Fincantieri nowy statek Costa Firenze, zaprojektowany i zbudowany w stoczni Marghera i zainspirowany florenckim renesansem. Wydarzenie odbyło się dzisiaj w trybie zdalnym.
W dniu 1 października włoska stocznia Fincantieri był gospodarzem ceremonii przyspawania srebrnego dolara dla Rotterdamu, trzeciego statku wycieczkowego klasy Pinnacle budowanego dla Holland America Line w zakładzie Marghera w Wenecji.
Costa Cruises kontynuuje program stopniowego i odpowiedzialnego przywracania rejsów. Po ogłoszeniu harmonogramu na sezon zimowy 2020/21, włoska firma zmieniła równiez plany na 2021 rok, zachowując cel, jakim jest zapewnienie swoim gościom jak najlepszych doświadczeń podczas rejsu, przy jednoczesnym przestrzeganiu protokołu bezpieczeństwa.
Costa Deliziosa wznawia 7-dniowe rejsy zawijając tylko do włoskich portów: Bari, Brindisi, Corigliano-Rossano, Syrakuzy i Katanii. Będą to rejsy przeznaczone dla gości zamieszkałych we Włoszech.
Viking Venus, siódmy oceaniczny statek wycieczkowy budowany przez włoską stocznię Fincantieri dla armatora Viking, został 11 czerwca zwodowany w stoczni w Ankonie. Obecnie trwa wyposażanie wnętrz, a dostawa jednostki jest zaplanowana na 2021 rok.
Włoska stocznia Fincantieri zwodowała Costa Firenze – drugi wycieczkowiec Costa Cruises zbudowany specjalnie na chiński rynek. Ceremonia odbyła się w zakładzie Marghera w Wenecji. Jednostka ma zostać oddana do służby 30 września 2020 roku.
Polski Związek Żeglarski odsłania olimpijskie karty. Kolejne rekomendacje imienne
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie
Wymiana doświadczeń podczas wizyty na budowie farmy wiatrowej Moray West w Szkocji
W tym miesiącu odbędzie się ćwiczenie taktyczno-specjalne z zakresu reagowania kryzysowego pk. "Sarex 24"
Ostatni prywatny grunt na Svalbardzie na sprzedaż może trafić w niepowołane ręce