PMK
Włoska stocznia Fincantieri zwodowała Costa Firenze – drugi wycieczkowiec Costa Cruises zbudowany specjalnie na chiński rynek. Ceremonia odbyła się w zakładzie Marghera w Wenecji. Jednostka ma zostać oddana do służby 30 września 2020 roku.
Costa Firenze i Costa Venezia to pierwsze włoskie statki zaprojektowane specjalnie na rynek chiński. Zanim Costa Firenze przepłynie do Azji, spędzi cały miesiąc na Morzu Śródziemnym, w październiku 2020 r., dzięki czemu wszyscy klienci Costa w Europie i na świecie będą pierwszymi, którzy będą mogli doświadczyć naprawdę wyjątkowych wakacji na pokładzie nowego statku. Rejsy będą dostępne w systemach rezerwacyjnych, które juz zostały otwarte. Łącznie odbędzie się pięć rejsów od 5 do 7 dni i jeden 51-dniowy rejs do Chin.
– Biorąc pod uwagę sukces inauguracyjnych rejsów Costa Venezia, zdecydowaliśmy się zatrzymać Costa Firenze na Morzu Śródziemnym przez cały miesiąc przed przeniesieniem jej do Azji – mówi Neil Palomba, prezes Costa Cruises. – Costa Firenze jest częścią planu ekspansji Costa Group, który obejmuje łącznie 7 nowych statków dostarczonych do 2023 r., za ponad 6 mld euro. Najnowszym statekiem, który wejdzie do użytku w październiku 2019 r., będzie Costa Smeralda, będąca prawdziwym hołdem dla czarujących i niezwykłych Włoch – dodaje.
Podobnie jak jego siostrzany statek Costa Venezia, Costa Firenze zaoferuje szereg innowacji zaprojektowanych specjalnie na rynek chiński, gdzie włoska firma jako pierwsza działała w 2006 roku i jest obecnie liderem, pozwalając gościom odkrywać włoską kulturę i styl życia.
– Costa Venezia i Costa Firenze są dowodem długofalowego zaangażowania Costa Cruises w rynek chiński – mówi Mario Zanetti, prezes Costa Group Asia. – Costa Cruises jest również zaangażowany we wprowadzanie włoskiego stylu estetycznego oraz umożliwienie doświadczenia włoskiej kultury chińskim gościom. Wraz z Costa Venezia, przybycie Costa Firenze pomoże w rozwoju chińskiego przemysłu wycieczkowego – dodaje.
Statek inspirowany jest Florencją, miastem reprezentującym wieki włoskiej kultury i historii. Podczas rejsów Costa Firenze goście wraz ze swoimi rodzinami i przyjaciółmi będą mogli w pełni zanurzyć się we włoskim pięknie i estetyce, które będą kształtowały się w różnych aspektach życia na pokładzie: od wystroju wnętrz po jedzenie, od rozrywki po gościnność.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii