Stocznia Fincantieri w Marghera we Włoszech dostarczyła wczoraj drugi statek wycieczkowy Norwegian Cruise Line klasy Prima, Norwegian Viva. Jest to jeden z wielu przejawów tego, że branża wycieczkowa otrząsnęła się już ze skutków pandemii, poprawiając wydajność, budując nowe jednostki i przyjmując daleko sięgające w przyszłość rezerwacje.
Drugi statek tej klasy, Norwegian Viva (143 535 ton brutto), jest siostrzanym statkiem wprowadzonego rok temu Norwegian Prima. Przy długości 294 m i mogące pomieścić 3100 gości, oba statki są mniejsze niż największe statki branżowe i Norwegian Cruise Line, zaprojektowane z myślą o bardziej ekskluzywnych spotkaniach i większej elastyczności w zakresie wdrożeń.
Fincantieri podkreśla, że dostosował koncepcje projektowe do charakterystycznej oferty norweskiej marki, w tym swobody i elastyczności w zakresie udogodnień dla pasażerów z większą liczbą opcji gastronomicznych i rozrywkowych. Główny salon wystawowy można przekształcić z teatralnego w dużą salę taneczną, a statek ma szeroką promenadę oraz trzypoziomowy tor wyścigowy. Enklawa apartamentów została również powiększona i ma takie funkcje, jak prywatna winda, restauracja, salon i odkryty basen.
- Statki tak wspaniałe, jak te klasy Prima, są możliwe tylko we współpracy z niesamowitą stocznią, taką jak Fincantieri — powiedział David Herrera, prezes Norwegian Cruise Line.
Branża nadal posuwa się do przodu, budując i wprowadzając na rynek statki zamówione przed pandemią.
Fincantieri pozostaje jednym z wiodących konstruktorów statków wycieczkowych, mając dziś największy portfel zamówień na nowe statki wycieczkowe spośród głównych stoczni. Oprócz łącznie sześciu statków zamówionych przez Norwegian, Fincantieri przejęła również budowę dwóch statków wycieczkowych dla Princess Cruises firmy Carnival Corporation, które będą największymi statkami wycieczkowymi, jakie dotąd zbudowano we Włoszech, oraz pierwszymi konstrukcjami statków wycieczkowych napędzanych LNG przez firmę.
Włoska grupa buduje również dwa duże statki wycieczkowe dla niemieckiej grupy TUI i ma zamówienia na mniejsze, luksusowe statki wycieczkowe norweskich marek Regent Seven Seas i Oceania, a także dodatkowe statki dla nowo wprowadzonej marki MSC Explora Journeys i oceaniczne statki wycieczkowe firmy Viking. Również grupa wodująca statki wycieczkowe pod marką Four Seasons zamówiła teraz dwa luksusowe statki od Fincantieri.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej