Niemiecka stocznia ogłosiła, że dostarczyła nowy, zaawansowany technologicznie i przede wszystkim ekologiczny statek wycieczkowy do Silversea Cruises.
Dwunasty statek Silversea, Silver Nova, ma 243 metry długości, 30 metrów szerokości i 54 700 ton wyporności. Osiąga prędkość do 20 węzłów. Na 11 pokładach może pomieścić 728 gości w 364 przestronnych apartamentach, podzielonych na osiem różnych kategorii. Posiadają przestronne balkony, z tekowymi tarasami i meblami. W każdym apartamencie znajduje się salon, przestronna garderoba i wspaniała łazienka, zdobiona marmurem i piękną mozaiką. Wnętrza, urządzone finezją zapewnią najwyższy poziom komfortu. Apartamenty są dostępne w dwóch konfiguracjach, w tym pojedynczej z jedną sypialnią lub łączonej. Oprócz tego na pokładzie znajdują się także restauracje, SPA, łaźnie, sauna, centrum wypoczynkowe, kawiarenka internetowa, biblioteka, galeria z sklepami wolnocłowymi, centrum konferencyjne oraz medyczne.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że po raz kolejny możemy dostarczyć statek, który wyznaczy nowe standardy na drodze do rejsów neutralnych dla klimatu. Dzięki systemowi napędowemu, połączeniu LNG, systemu ogniw paliwowych i akumulatorów, statek ma najlepsze możliwe środki redukcji emisji - powiedział dyrektor zarządzający Meyer Werft Jan Meyer.
- Innowacje napędzają naszą misję zapewnienia najlepszych wakacji w odpowiedzialny sposób, a Silver Nova ucieleśnia to zobowiązanie pod każdym względem. Ten oszałamiający statek rewolucjonizuje ultra-luksusowe rejsy i stanowi ważny krok na naszej drodze do zrównoważonego rozwoju - stwierdził prezes i dyrektor generalny Royal Caribbean Group Jason Liberty.
Silver Nova ma w zamierzeniu być wycieczkowcem przyjaznym środowisku, a dzięki rozwiązaniom technologicznym ma wprowadzić branżę w nową erę zrównoważonego żeglowania, z myślą o dekarbonizacji żeglugi i zmniejszenia emisji CO2. Ma to wpłynąć także na zainteresowanie świadomych turystów, chcących podróżować i odpoczywać w sposób ekologiczny, zgodnie z najnowszymi trendami. W wyposażeniu statku znajduje się system ogniw paliwowych będzie wykorzystywany na pokładzie w celu uzupełnienia silników na skroplony gaz ziemny (LNG), a później będzie w stanie zasilać cały statek. W ten sposób ma całkowicie uniknąć emisji zanieczyszczeń podczas postoju w porcie. Ponadto, system akumulatorów ma zwiększać ogólną wydajność statku poprzez pochłanianie obciążeń szczytowych, znacznie zmniejszając zużycie paliwa. Nowo opracowany system Micro Auto Gasification System (MAGS) przekształca odpady na pokładzie w energię cieplną, dodatkowo zwiększając wydajność statku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii