Icon of the Seas, największy na świecie statek wycieczkowy linii Royal Caribbean, wypłynął z dziś fińskiej stoczni Meyer Turku po raz pierwszy. Statek przejdzie tygodniowe próby morskie.
Podczas prób morskich luksusowego gigantycznego wycieczkowca sprawdzone zostaną w akcji układy napędowe statku, systemy nawigacyjne i wiele innych funkcji. Na pokładzie w pierwszy rejs na Icon of the Seas wypłynęło 450 specjalistów różnych dziedzin, którzy będą odpowiadać za testy i pomiary wszystkich elementów – od silników i sterów, po łodzie ratunkowe.
Icon of the Seas to pierwszy z trzech zamówionych wycieczkowców nowej klasy, które buduje dla Royal Caribbean Meyer Turku. Po wejściu do eksploatacji obejmie on palmę pierwszeństwa jako największy pod względem pojemności wycieczkowiec, wyprzedzając o sześć procent inną jednostkę tych samych linii – Wonder of the Seas.
Napędzany przy pomocy LNG Icon of the Seas mierzy 365 metrów długości i pomieści 7600 pasażerów w 2800 kabinach. Na statku pracować będzie 2350 członków załogi. Jednostka składa się z 20 pokładów, a dla pasażerów przeznaczonych jest osiem stref rozrywkowych i gastronomicznych.
Budowa Icon of the Seas rozpoczęła się w 2021 roku, w kwietniu 2022 kadłub opuścił suchy dok. Zgodnie z harmonogramem, statek ma zostać przekazany armatorowi pod koniec tego roku, a w styczniu 2024 wyruszyć w dziewiczy rejs z Miami.
Stena Line zwiększy pojemność ładunkową o 30% na dwóch swoich statkach
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem