Icon of the Seas, największy na świecie statek wycieczkowy linii Royal Caribbean, wypłynął z dziś fińskiej stoczni Meyer Turku po raz pierwszy. Statek przejdzie tygodniowe próby morskie.
Podczas prób morskich luksusowego gigantycznego wycieczkowca sprawdzone zostaną w akcji układy napędowe statku, systemy nawigacyjne i wiele innych funkcji. Na pokładzie w pierwszy rejs na Icon of the Seas wypłynęło 450 specjalistów różnych dziedzin, którzy będą odpowiadać za testy i pomiary wszystkich elementów – od silników i sterów, po łodzie ratunkowe.
Icon of the Seas to pierwszy z trzech zamówionych wycieczkowców nowej klasy, które buduje dla Royal Caribbean Meyer Turku. Po wejściu do eksploatacji obejmie on palmę pierwszeństwa jako największy pod względem pojemności wycieczkowiec, wyprzedzając o sześć procent inną jednostkę tych samych linii – Wonder of the Seas.
Napędzany przy pomocy LNG Icon of the Seas mierzy 365 metrów długości i pomieści 7600 pasażerów w 2800 kabinach. Na statku pracować będzie 2350 członków załogi. Jednostka składa się z 20 pokładów, a dla pasażerów przeznaczonych jest osiem stref rozrywkowych i gastronomicznych.
Budowa Icon of the Seas rozpoczęła się w 2021 roku, w kwietniu 2022 kadłub opuścił suchy dok. Zgodnie z harmonogramem, statek ma zostać przekazany armatorowi pod koniec tego roku, a w styczniu 2024 wyruszyć w dziewiczy rejs z Miami.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów