Maersk - duński gigant specjalizujący się w spedycji towarów i transporcie morskim, w drugim kwartale 2023 roku odnotował znaczny spadek przychodów. Są one mniejsze aż o 40 procent w porównaniu z rokiem poprzednim, spadając do poziomu 12,9 miliarda dolarów. Grupa spodziewa się, że cały bieżący rok będzie okresowo trudny pod względem działalności gospodarczej.
W analogicznym okresie sprzed roku, firma osiągnęła 21,6 miliarda dolarów. W tym samym okresie zysk przed odliczeniem odsetek, podatków, amortyzacji i amortyzacji (EBITDA) zmniejszył się o 72 procent i wyniósł 2,91 miliarda dolarów. Obecne wyniki wskazują na wyraźne wyzwanie biznesowe dla firmy Maersk w obliczu trudności gospodarczych.
Maersk prognozuje niewielki organiczny wzrost przewozów, jednakże oczekuje go w warunkach osłabienia tempa rozwoju gospodarczego w Stanach Zjednoczonych, a zwłaszcza w Chinach, Hongkongu i na całym Dalekim Wschodzie. Pomimo tych perspektyw, trudno liczyć na gwałtowne wzrosty stawek frachtu w kolejnych miesiącach.
Działalność związana z przewozami morskimi stoi obecnie w obliczu ogromnego wyzwania i presji, spowodowanej gwałtownym spadkiem stawek frachtowych oraz zmniejszeniem wolumenów towarów, zwłaszcza tych przewożonych w kontenerach.
Kontenerowce Maersk obsługują regularne połączenia morskie między Gdańskiem a chińskimi portami.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął