Żegluga na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej pozostaje wciąż zagrożona atakami jemeńskich bojowników Huti. Mimo to zdecydowana większość prób uderzeń na statki i okręty kończy się niepowodzeniem, dzięki czemu transport morski w regionie jest bezpieczniejszy.
W rejonie Morza Czerwonego i Zatoki Adeńskiej 6 maja doszło do kolejnych ataków na międzynarodową żeglugę. Bojownicy Huti od dwóch tygodni intensyfikują swoje działania, zagrażając statkom poruszającym się na trasie prowadzącej przez Kanał Sueski. Przeciwko nim aktywnie działa międzynarodowa koalicja, której trzonem są siły morskie.
U podstaw wykształcenia się praktyki wydania ładunku bez konosamentu na podstawie Letter of Indemnity („LOI”), leżała i leży rozbieżność pomiędzy niewzruszanymi od XVIII wieku zasadami precedensowymi, nakładającymi na armatora/przewoźnika obowiązek wydania ładunku tylko na podstawie konosamentu (papieru wartościowego – „document of title”), ze zmieniającymi się realiami międzynarodowego obrotu handlowego.
W stoczni Fincantieri Marine Marinette odbyła się 12 kwietnia ceremonia położenia stępki pod budowę pierwszego od wielu lat okrętu klasy fregata, jaki znajdzie się w składzie US Navy. USS Constellation (FFG-62) należy do serii opartej na francusko-włoskiej platformie FREMM, a jego planowana dostawa ma nastąpić w 2029 roku.
Prowadzona pod egidą Unii Europejskiej międzynarodowa operacja EUNAVFOR Aspides od lutego chroni statki znajdujące się na obszarze Morza Czerwonego i Zatoki Adeńskiej i poruszające na trasie obejmującej m.in. Kanał Sueski. Trwające od listopada 2023 roku ataki jemeńskich bojowników Huti doprowadziły do największego od dekad kryzysu w branży morskiej.
Pentagon poinformował, że w 2026 roku nie dojdzie do dostarczenia pierwszej z sześciu oczekiwanych fregat typu Constellation. Wyzwaniem przy budowie okazały się braki kadrowe, co wpisuje się w problemy branży stoczniowej w USA.
Dla wielu osób miasto Ningbo może nie wydawać się aż tak znaną metropolią chińską jak Pekin i Szanghaj, ale może być bliższe codziennemu życiu: chińskie narzędzia, urządzenia do gotowania ryżu, a nawet nowe pojazdy energetyczne z dużym prawdopodobieństwem będą podróżować przez ocean z chińskiego miasta w prowincji Zhejiang we wschodnich Chinach.
Wczoraj na luksusowym wycieczkowcu Carnival Freedom linii Carnival Cruise Line doszło do pożaru komina. Linie oświadczyły jedynie, że nikomu nic się nie stało, a statek funkcjonuje bez zakłóceń. Dokładna przyczyna nie jest znana, ale podejrzewa się uderzenie pioruna.
W stoczni w Mobile amerykański oddział Austal dostarczył zamawiającemu okręt obrony wybrzeża (Litoral Combat Ship, LCS), przyszły USS Kingsville (LCS 36). To 18, przedostatnia jednostka kontrowersyjnego typu Independence, który zdaniem wielu specjalistów jest wielkim niewypałem koncepcji szybkich okrętów przeznaczonych do działań przybrzeżnych.
Obchody 25. rocznicy wstąpienia Polski do NATO odbędą się we wtorek, 12 marca, o godzinie 10:00 na Skwerze Kościuszki w Gdyni. W asyście Kompanii i Orkiestry Reprezentacyjnej Marynarki Wojennej na maszt podniesiona zostanie flaga państwowa i flaga Sojuszu Północnoatlantyckiego oraz odegrany zostanie hymn państwowy i NATO. Z pokładu okrętu-muzeum ORP Błyskawica oddany zostanie salut świąteczny, składający się z 11 strzałów armatnich.
Rozpoczęło się holowanie kontenerowca M/V Dali z miejsca katastrofy w Baltimore
Kołodziejczak: agroporty i terminale zbożowe powstaną i będą dobrze funkcjonować
Duże zgrupowanie rosyjskich okrętów przemieszcza się z Morza Śródziemnego na Bałtyk
Damen zreazlizował transport 11 holowników
Komisja ds. Tuńczyka na Oceanie Indyjskim osiągnęła porozumienie w sprawie zrównoważonego rybołówstwa
Dzień Dostawców na Konferencji PSEW2024 – międzynarodowa współpraca na rzecz silnego przemysłu wiatrowego w Europie