Przewoźnik poinformował o podpisaniu listu intencyjnego ze stocznią China Merchant Industries z siedzibą w Weihai, w sprawie dwóch statków towarowych C-Flexer RoRo Cargo.
Norsepower, światowy lider w systemach napędu wiatrowego oraz szwedzki armator Stena Line podpisali umowę na dostawę dwóch żagli Norsepower Rotor Sails dla nowego hybrydowego statku RoRo, przystosowanego do napędzania metanolem. To część strategii Stena Line w dążeniu do redukcji emisji CO2 o 30% do 2030 roku.
Stena RoRo powiększyła swoją flotę o statek RoRo Giuseppe Lucchesi, który zostanie przemianowany na Stena Shipper i będzie pływał pod duńską banderą. W związku z transakcją firma przejmuje kontrakt z tunezyjską firmą żeglugową Cotunav na obsługę trasy Rades-Marsylia. Sprzedającym jest CIN (Compagnia Italiana di Navigazione S.p.A), spółka z grupy Moby Lines.
Rekordowe frachty, rekordowe zyski, rekordowe wzrosty i spadki to najkrótsza recenzja aktywności shippingu w 2024 r. Nie wszystko szło jak po maśle, ale ubiegły rok operatorzy statków mogą ocenić pozytywnie. I to mimo zawirowań gospodarczych i militarnych, ataków terrorystycznych i niesprzyjających warunków wywołanych zmianami klimatycznymi.
Deltamarin podpisał umowę z China Merchants Jinling Shipyard z siedzibą w chińskim Weihai na zaprojektowanie i inżynierię 14. i 15. statku z serii E-Flexer dla firmy Stena RoRo. Kontrakt obejmuje kompletny projekt podstawowy i szczegółowy dwóch nowych statków E-Flexer RoPax, z których oba będą gotowe do transportu metanolu.
W imieniu Stena Line, Stena RoRo podpisała umowę na przebudowę Stena Foreteller i Stena Forerunner z stocznią China Merchants Jinling (Weihai) w celu zainstalowania dodatkowego pokładu ładunkowego, zwiększenia wydajności pędników i przygotowania do zasilania z lądu na pokładach jednostek.
Deltamarin podpisał umowę projektową z chińską stocznią China Merchants Jinling (Weihai) na kompletny projekt nowego statku typu RoPax.
Stena RoRo zamówiła pierwszy ro-pax E-Flexer na Morze Śródziemne. Budową ma zająć się chińska stocznia CMI Jinling, a statek ma pływać docelowo w barwach Corsica Linea.
Dwa całkowicie nowe statki z napędem hybrydowym, zaprojektowane do zasilania metanolem i zwiększające o 80% pojemność na trasie Belfast-Heysham, będą odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie klientów na pojemność i zrównoważoną wydajność. Budowa statków NewMax rozpocznie się już wkrótce, a ich wypłynięcie na Morze Irlandzkie nastąpi w 2025 roku.
Duża firma działają w sektorze transportu morskiego Brittany Ferries ogłosiła zwodowanie największego na świecie hybrydowego liniowca Saint-Malo w 2024 roku. Liniowiec zintegruje kilka systemów, które zoptymalizują zużycie energii w czasie rzeczywistym.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem