Stena RoRo powiększyła swoją flotę o statek RoRo Giuseppe Lucchesi, który zostanie przemianowany na Stena Shipper i będzie pływał pod duńską banderą. W związku z transakcją firma przejmuje kontrakt z tunezyjską firmą żeglugową Cotunav na obsługę trasy Rades-Marsylia. Sprzedającym jest CIN (Compagnia Italiana di Navigazione S.p.A), spółka z grupy Moby Lines.
Statek Stena Shipper (IMO: 9503639) został zbudowany w 2012 roku w duńskiej stoczni Odense Yard. Ma 193 metry długości i 26 metrów szerokości. Jego zanurzenie wynosi 7 metrów. Ma 3 663 metry linii ładunkowej, rozmieszczonej na czterech pokładach. Osiąga prędkość do 21 węzłów.
– To przejęcie jest częścią naszej ciągłej ekspansji floty, poszerzając naszą ofertę i wzmacniając naszą pozycję na rynku. „Stena Shipper jest ostatnim statkiem z długiej serii siostrzanych statków zbudowanych w duńskiej stoczni Odense i ma dużą pojemność ładunkową, co w połączeniu z niskim zużyciem paliwa zapewnia dobre właściwości środowiskowe – wskazał Per Westling, dyrektor zarządzający Stena RoRo.
Duńska firma dąży do modernizacji swojej floty, decydując się nie tylko na zamówienie nowych statków, ale też już będących w użyciu. Wśród nowych, które w przyszłości znajdą się w jej wyposażeniu, są statki RoPax z serii E-Flexer. Zostaną wyczarterowane przez Attica Group do operacji na trasach adriatyckich. Za ich budowę odpowiada chińska stocznia CMI Jinling Shipyard (Weihai), która ma je dostarczyć odpowiednio w kwietniu i sierpniu 2027 roku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej