• <
nauta_2024

Stena RoRo zamawia "zielone" statki, z myślą o dekarbonizacji i wdrażaniu innowacji w żegludze

rk

20.10.2025 14:22 Źródło: Stena RoRo
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Stena RoRo zamawia "zielone" statki, z myślą o dekarbonizacji i wdrażaniu innowacji w żegludze
Fot. Stena RoRo

Przewoźnik poinformował o podpisaniu listu intencyjnego ze stocznią China Merchant Industries z siedzibą w Weihai, w sprawie dwóch statków towarowych C-Flexer RoRo Cargo.

Projekt planowanych statków opiera się na wcześniejszych doświadczeniach i wdrażaniu innych jednostek typu ro-ro. Zamawiający wymienia tu już zrealizowane, bądź wciąż realizowane koncepcje oparte na projektach E-Flexer oraz NewMax. W przypadku tego ostatniego mowa o promach Stena Futura i Stena Connecta, zbudowanych dla Stena Line. Drugi z nich został 16 października oficjalnie przekazany zamawiającemu.

Czytaj więcej: Nowy statek Stena Line gotowy do wypłynięcia. Stena Connecta ma być nową jakością w żegludze

- Te statki będą budowane z myślą o teraźniejszości i projektowane z myślą o przyszłości – podkreślił Per Westling, dyrektor generalny Stena RoRo. Firma wskazuje, że list intencyjny to strategiczna inwestycja w segmencie żeglugi, który od dawna miał być niedoinwestowany.

Jak informuje Stena RoRo, konstrukcja C-Flexer ma łączyć w sobie wydajną formę kadłuba, silniki przystosowane do wykorzystania nisko- i zeroemisyjnych paliw, a także hybrydową konstrukcję z rozszerzonymi akumulatorami. Długość wyniesie 200 metrów, szerokość 28-31 metrów, natomiast zanurzenie 7,3 metra. Pojemność pokładowa została przygotowana w dwóch wersjach. 3-pokładowa oznacza 3000-4000 metrów długości powierzchni załadunkowej, natomiast 4-pokładowa 4100-4700 metrów. Statki mają osiągnąć prędkość do 21 węzłów.

etmal_790x120_gif_2020
CRIST 35 LAT

Dziękujemy za wysłane grafiki.