Przewoźnik poinformował o podpisaniu listu intencyjnego ze stocznią China Merchant Industries z siedzibą w Weihai, w sprawie dwóch statków towarowych C-Flexer RoRo Cargo.
Projekt planowanych statków opiera się na wcześniejszych doświadczeniach i wdrażaniu innych jednostek typu ro-ro. Zamawiający wymienia tu już zrealizowane, bądź wciąż realizowane koncepcje oparte na projektach E-Flexer oraz NewMax. W przypadku tego ostatniego mowa o promach Stena Futura i Stena Connecta, zbudowanych dla Stena Line. Drugi z nich został 16 października oficjalnie przekazany zamawiającemu.
Czytaj więcej: Nowy statek Stena Line gotowy do wypłynięcia. Stena Connecta ma być nową jakością w żegludze
- Te statki będą budowane z myślą o teraźniejszości i projektowane z myślą o przyszłości – podkreślił Per Westling, dyrektor generalny Stena RoRo. Firma wskazuje, że list intencyjny to strategiczna inwestycja w segmencie żeglugi, który od dawna miał być niedoinwestowany.
Jak informuje Stena RoRo, konstrukcja C-Flexer ma łączyć w sobie wydajną formę kadłuba, silniki przystosowane do wykorzystania nisko- i zeroemisyjnych paliw, a także hybrydową konstrukcję z rozszerzonymi akumulatorami. Długość wyniesie 200 metrów, szerokość 28-31 metrów, natomiast zanurzenie 7,3 metra. Pojemność pokładowa została przygotowana w dwóch wersjach. 3-pokładowa oznacza 3000-4000 metrów długości powierzchni załadunkowej, natomiast 4-pokładowa 4100-4700 metrów. Statki mają osiągnąć prędkość do 21 węzłów.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów