Do gdańskiego terminala T3 wpłynął 22 kwietnia kontenerowiec MSC Maura. Statek ten jest pierwszym, który przybył do Baltic Hub w ramach serwisu oceanicznego Albatros (Albatros Service), który łączy porty w Azji i Europie. Ma to dowodzić na zainteresowanie czołowych przewoźników morskich transportem kontenerowym do polskich portów.
W środę 9 kwietnia, do Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Porcie Gdynia zawinął statek MSC Rose, będący pierwszym, który tam przybył w ramach nowego serwisu MSC o nazwie Britannia. Kontenerowiec pozostanie przy nabrzeżu do 12 kwietnia.
W gdańskim terminalu Baltic Hub pojawił się kontenerowiec MSC Rose. Jest on pierwszym statkiem, który zawinął do polskiego portu w ramach Britannia Service. W dodatku ma to wskazywać na rosnące możliwości przeładunkowe nowego nabrzeża T3, który oficjalne rozpocznie działalność w tym roku, ale już teraz mają miejsce pierwsze, testowe zawinięcia.
Przełom marca i kwietnia wiąże się z pojawieniem się w gdańskim terminalu kontenerowców działających w ramach nowych, regularnych serwisów żeglugowych, obsługiwanych przez światowych liderów branży żeglugowej. Choć wcześniej działalność zakończyła linia AE10 należąca do Maersk, w jej miejsce wchodzą kolejne, jako że rynek „nie znosi próżni”.
Do znajdującego się w Porcie Gdańsk terminala kontenerowego Baltic Hub wpłynął kontenerowiec Eleonora Maersk. Było to wyjątkowe wydarzenie, jako że to jak na razie ostatni statek oceaniczny duńskiego przewoźnika, który pojawił się w polskim Porcie. Firma oficjalnie zamyka swoją linię AE10, która łączyła porty Dalekiego Wschodu z Gdańskiem.
Mająca siedzibę w Szwajcarii firma MSC Mediterranean Shipping Company ogłosiła uruchomienie serwis Eastern Cape Express, połączenia z leżącego w Republice Południowej Afryki portu w Gqeberha (do 2021 Port Elizabeth) i namibijskiego Walvis Bay do europejskich portów.
Do Portu Gdynia przybył kontenerowiec MSC Benedetta XIII, który zacumował w terminalu kontenerowym BCT przy nabrzeżu Helskim I. W ramach uruchomionej przez MSC w lutym tego roku usługi SWAN, a od lipca SWAN-SENTOSA do gdyńskiego portu stale mają przybywać coraz większe statki kontenerowe.
Modernizacja gdyńskiego portu sprzyja przyjmowaniu coraz większych kontenerowców. Przy Nabrzeżu Helskim w BCT zatrzymał się MSC Adya, jeden z najnowszych nabytków włosko-szwajcarskiego giganta branży żeglugowej. Jednocześnie jest jednym z ostatnich, jakie weszły tam w ramach połączenia między portami wykorzystywanego przez tę firmę w dotychczasowej formie.
MSC łączy swoje linie SWAN i SENTOSA, obejmujące Daleki Wschód, Morze Bałtyckie i zachodnie wybrzeże USA w jeden serwis SWAN-SENTOSA. Będzie poruszać się nim 20 statków.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie