• <

Port Gdynia dołącza do serwisu oceanicznego MSC Britannia

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Port Gdynia dołącza do serwisu oceanicznego MSC Britannia
Fot. Port Gdynia

W środę 9 kwietnia, do Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Porcie Gdynia zawinął statek MSC Rose, będący pierwszym, który tam przybył w ramach nowego serwisu MSC o nazwie Britannia. Kontenerowiec pozostanie przy nabrzeżu do 12 kwietnia.

Oznacza to, że Port Gdynia został oficjalnie włączony do siatki połączeń w ramach nowego serwisu Britannia, obsługiwanego przez armatora MSC – Mediterranean Shipping Company. To bezpośrednie połączenie między Azją a Europą Północną, obejmujące kluczowe porty takie jak m.in. Szanghaj, Ningbo, Rotterdam, Hamburg, Antwerpia i Liverpool. Wejście serwisu Britannia do Gdyni to kolejny krok w kierunku umocnienia pozycji portu jako konkurencyjnego na Morzu Bałtyckim.

MSC Rose jest jednym z nowych nabytków we flocie szwajcarsko-włoskiego przewoźnika, Mediterran Shipping Company (MSC). Kontenerowiec ma 364 metry długości i 51 metrów szerokości, przewozi do 15294 TEU. Został zbudowany w południowokoreańskiej stoczni HD Hyundai Samho, mieszczącej się w Yeongam. Przypomnijmy, że MSC uruchomił dwa połączenia na trasie Azja-Europa, prowadzące do polskich portów w miejsce wygaszanego SWAN-SENTOSA. Drugim jest Albatros Service.

Obecność Portu Gdynia w jednym z głównych serwisów oceanicznych MSC stanowi efekt długofalowych działań i dowód jego rosnącej roli  w globalnym łańcuchu dostaw. Dla portu to sporo nowych możliwości, przede wszystkim zwiększenie przeładunków, zwłaszcza eksportowych, a także wzmocnienie pozycji Gdyni jako portu głębokowodnego. Ma to stanowić również impuls dla postępu prac nad Portem Zewnętrznym celem zwiększenia przepustowości i przeładunków, rozwojem infrastruktury intermodalnej, a także zapewnić wsparcie dla strategii dywersyfikacji dostępu Polski do rynków zamorskich.

SOLID PORT_790_140_2024
Port Gdańsk Business Mixer 2025

Dziękujemy za wysłane grafiki.