Wiodący szwedzki operator promowy, Stena Line, oficjalnie uruchomił dziś nowe połączenie frachtowe Dublin – Liverpool (Birkenhead), pomiędzy Irlandią a Wielką Brytanią. Oczekuje się, że dodanie nowej trasy jeszcze bardziej zwiększy przewozy frachtowe firmy po rekordowym roku 2023 na Morzu Irlandzkim.
W Porcie Wojennym Świnoujście odbyła się uroczystość przekazania dowodzenia Stałym Zespołem Okrętów Przeciwminowych NATO Grupa 1. W jego ramach trzy polskie okręty przez pół roku pełniły misję w ramach PKW Czernicki.
Po 165 dniach spędzonych poza macierzystym portem do Portu Wojennego w Świnoujściu wróciły trzy okręty wchodzące w skład Polskiego Kontyngentu Wojskowego PKW Czernicki. Od lipca br. polscy marynarze operowali pod flagą NATO w ramach Stałego Zespołu Sił Obrony Przeciwminowej NATO Grupa 1 (Standing NATO Mine Countermeasures Group 1, SNMCMG-1), zwanego „Tarczą Przeciwminową Europy”.
Stena Line, wiodący operator promowy, podpisał kluczową umowę z Peel Ports Group, jednym z głównych operatorem portów w Wielkiej Brytanii, na prowadzenie działalności w porcie w Heysham przez kolejne 77 lat, aż do 2100 roku. Szwedzka firma promowa obsługuje połączenie frachtowe Belfast-Heysham dwa razy dziennie, zapewniając ważny szlak handlowy pomiędzy Irlandią Północną a resztą Zjednoczonego Królestwa.
Stena Line oficjalnie ogłosiła swoje plany dotyczące uruchomienia nowego połączenia frachtowego, z Dublina w Irlandii do Birkenhead (Liverpool) w Wielkiej Brytanii, w drugiej połowie lutego 2024 roku.
Irlandzkie władze poinformowały o efekcie spektakularnej akcji zatrzymania statku MV Matthew, który wykorzystano do przewozu narkotyków. Okazało się to być największym przejęciem kokainy w historii Irlandii.
Członek załogi tankowca MTM Dublin wpadł do wody podczas opuszczania drabiny statku w celu zaokrętowania u wybrzeży Boston Harbor. Niestety, ofiara zmarła w szpitalu.
Władze w Dublinie przekażą nawet ponad 80 tys. euro osobom, które zdecydują się na zamieszkanie na jednej z około 30 irlandzkich wysp na Oceanie Atlantyckim i wyremontują znajdujący się tam opuszczony dom, aby zwiększyć liczbę mieszkańców wysp i ożywić turystykę.
Dwa całkowicie nowe statki z napędem hybrydowym, zaprojektowane do zasilania metanolem i zwiększające o 80% pojemność na trasie Belfast-Heysham, będą odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie klientów na pojemność i zrównoważoną wydajność. Budowa statków NewMax rozpocznie się już wkrótce, a ich wypłynięcie na Morze Irlandzkie nastąpi w 2025 roku.
Porty Ceuta, Barcelona, Tallin znalazły się w finale konkursu o nagrodę ESPO Award 2022. Projekty portów Ceuty, Barcelony, Tallina oraz projekt współpracy portów Ankony, Rawenny, Wenecji, Triestu, Rijeki, Zadaru, Splitu i Dubrownika zostały zakwalifikowane do 14. nagrody ESPO na temat społecznej odpowiedzialności portów.
Arkadiusz Marchewka: Stocznia Szczecińska "Wulkan" z gigantyczną stratą za ubiegły rok
To będzie jeden z największych włoskich okrętów. Zwodowano Atlante
Rozpoczęło się holowanie kontenerowca M/V Dali z miejsca katastrofy w Baltimore
Kołodziejczak: agroporty i terminale zbożowe powstaną i będą dobrze funkcjonować
Duże zgrupowanie rosyjskich okrętów przemieszcza się z Morza Śródziemnego na Bałtyk
Damen zreazlizował transport 11 holowników