Polski Rejestr Statków organizuje szkolenie, które pozwoli na zdobycie wiedzy jak określać szanse, odziaływanie i ryzyka w raportowaniu ESG.
W poprzedniej publikacji autorzy wskazali na nowy obowiązek, jaki będzie ciążył na przedsiębiorcach, a który związany jest ze sprawozdawczością przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju. W niniejszym artykule zostanie m.in. wskazana skala obciążenia finansowego, które będzie ciążyć na przedsiębiorcach w związku z przystosowaniem prowadzonego biznesu do standardów wynikających z Dyrektywy CSRD.
Dzięki przeprowadzonemu przez kilka spółek branży morskiej badaniu, można było prześledzić dokładnie emisje gazów cieplarnianych na każdym etapie życia statku – od wydobycia surowców potrzebnych do jego budowy aż do jego rozbiórki.
W kompetencjach Ministerstwa Przemysłu - obok górnictwa - będzie polityka atomowa, wodorowa oraz dotycząca gazu i ropy naftowej - poinformowała w poniedziałek wieczorem w Sosnowcu szefowa tego resortu Marzena Czarnecka.
Pierwsze litery od angielskich rzeczowników Enviromental Social Governece. Środowisko, kwestie społeczne i zarządzanie, w skrócie ESG, to jeden z najgorętszych tematów w biznesie w ogóle, w tym oczywiście, w szeroko rozumianej branży morskiej: przemyśle stoczniowym i żegludze.
O tym, że raporty ESG należy przygotowywać, dobrze wiedzą już większe firmy notowane na giełdzie. Wiedzą one również, że ESG ma dziś rosnący wpływ na ich reputację i może się przyczynić zarówno do wzrostu zaufania przekładającego się na zyski, jak i istotnie obniżyć rynkowe szanse. W 2021 r. coroczne raporty niefinansowe musiało przygotowywać w Polsce kilkaset firm. Do 2027 r. liczba ta wzrośnie do około 3500 podmiotów. Jednak nie tylko największe firmy powinny obecnie żywotnie interesować się ESG.
Transformacja energetyczna Polski nabiera rozpędu. W tym samym czasie łańcuchy dostaw na całym świecie również przechodzą przemianę i sięgają po nowe paliwa, w tym LNG i bioLNG. Rynek ten staje się kluczowy dla gospodarki światowej. O najważniejszych zmianach na nim, tuż przed tegoroczną edycją konferencji Polskiej Platformy LNG i bioLNG, rozmawiamy z prezesem jej zarządu, Adamem Niklewskim.
O wyzwaniach związanych z raportowaniem ESG rozmawiamy z radcą prawnym z Legal Marine, Mateuszem Romowiczem.
Już w listopadzie w Gdyni po raz kolejny spotka się grono znakomitych ekspertów, by wspólnie zastanowić się, jak w rzeczywisty sposób przeprowadzić transformację energetyczną z zastosowaniem LNG i bioLNG.
Z uwagi na fakt, iż coraz większe emocje w branży morskiej rodzi raportowanie ESG w niniejszej publikacji zostaną szczegółowo przeanalizowane regulacje dotyczące sprawozdawczości przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju. Warto zaznaczyć, iż w praktyce ta kwestia może dotyczyć każdego przedsiębiorcy, dokonującego transakcji na terenie UE.
Kołodziejczak: agroporty i terminale zbożowe powstaną i będą dobrze funkcjonować
Duże zgrupowanie rosyjskich okrętów przemieszcza się z Morza Śródziemnego na Bałtyk
Damen zreazlizował transport 11 holowników
Komisja ds. Tuńczyka na Oceanie Indyjskim osiągnęła porozumienie w sprawie zrównoważonego rybołówstwa
Dzień Dostawców na Konferencji PSEW2024 – międzynarodowa współpraca na rzecz silnego przemysłu wiatrowego w Europie
W gdyńskiej stoczni Crist S.A. rozpoczęła się budowa kolejnego statku do obsługi morskich farm wiatrowych