• <
KONGSBERG_2023
CSL_790x140_2025
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Raport: globalny handel wytrzymuje zawirowania związane z cłami

Globalny handel wytrzymuje zawirowania związane z cłami; w pierwszej połowie 2025 r. światowy handel rozwijał się szybciej niż w jakimkolwiek półroczu od 2010 r., z wyjątkiem odbicia po pandemii - wynika z raportu przygotowanego przez DHL i NYU Stern.

03.11.2025, 06:00
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Chiński smok opanowuje oceany, terminale i transport lądowy. COSCO płynie cała naprzód

W pierwszej połowie 2025 r. przychody Grupy COSCO z działalności związanej z transportem kontenerowym przekroczyły 104,8 mld RMB. W porównaniu do I półrocza 2024 r. osiągnięto wzrost o 7,49%, z czego COSCO SHIPPING Lines wygenerowało przychody w wysokości przekraczającej 73 mld RMB z działalności związanej z transportem kontenerowym – informuje COSCO Holdings w informacji opublikowanej w sierpniu br.

19.09.2025, 08:54
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Odważny ruch chińskiego przewoźnika. Otworzył nową linię łączącą porty Państwa Środka i USA

Przewoźnik COSCO Shipping Lines poinformował, że 21 września do portu w Szanghaju wpłynie kontenerowiec COSCO Netherlands. Wyjątkowość tego wydarzenia kryje się w tym, że jest pierwszym pływającym w ramach nowej linii South China - Southwest US (SEA). Biorąc pod uwagę fakt napięć politycznych na linii Pekin-Waszyngton i co rusz pojawiających się informacji o sankcjach nakładanych przez prezydenta Donalda Trumpa na Chiny, usługa budzi kontrowersje oraz można się zastanawiać nad możliwością jej rozwoju w świetle ostatnich wydarzeń.

18.09.2025, 11:41
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Beijing Maersk nowym nabytkiem duńskiego przewoźnika. To kolejny kontenerowiec z napędem na metanol

Maersk poinformował 5 sierpnia, że jego flota wzbogaca się o kolejny, duży statek kontenerowy, posiadający dwupaliwowy napęd. Beijing Maersk jest też kolejnym, który posiada napęd dwupaliwowy. Jego oddanie do użytku wpisuje się w politykę firmy związaną z odnową floty w myśl ograniczania emisji CO2, przy jednoczesnym zwiększaniu efektywności i szybkości rejsów.

05.08.2025, 13:39
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

COSCO Shipping Lines wzbogaca się o kolejny kontenerowiec z napędem na metanol

Chiński przewoźnik poinformował, że w skład jego floty wszedł drugi, dwupaliwowy kontenerowiec z napędem na metanol. 22 lipca statek COSCO SHIPPING Panama został oficjalnie ochrzczony i rozpoczął regularną żeglugę.

28.07.2025, 15:23
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Największy zbudowany w Chinach kontenerowiec napędzany metanolem rozpoczyna działalność

Do terminala kontenerowego, mieszczącego się w porcie w Szanghaju, przybył kontenerowiec COSCO SHIPPING Yangpu. COSCO Shipping Lines podkreśla, że to jej największy statek z napędem na metanol, zbudowany w ramach chińskiego przemysłu stoczniowego. Podobnie jak inni przewoźnicy, także ten wdraża rozwiązania mające na celu dekarbonizację transportu morskiego.

25.06.2025, 10:07
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

COSCO powraca z serwisem do ukraińskiego portu w Czarnomorsku

COSCO Shipping Europe poinformował, że uruchamia usługę Black Sea Feeder Service (BFS), która ma połączyć łączy Port Rybacki w Czarnomorsku na Ukrainie do tureckiego Kumport. Odbywa się to mimo zagrożeń, jakie wynika z trwającej od 2022 lutego rosyjskiej agresji, co drastycznie wpłynęło na żeglugę na Morzu Czarnym. Dla strony ukraińskiej ma to być znak, że jej działania sprzyjają odbudowie krajowej gospodarki morskiej.

04.06.2025, 14:31
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

MAN Energy Solutions prezentuje „najmocniejszy na świecie" silnik metanolowy dla statków

Firma MAN Energy Solutions ogłosiła, że w czerwcu tego roku dostarczy dla pierwszego kontenerowca najmocniejszy na świecie dwusuwowy silnik metanolowy, typu MAN B&W 12G95ME-C10.5-LGIM (Liquid Gas Injection Methanol) o mocy znamionowej 82 440 kW przy 80 obr./min. Jest on obecnie budowany przez chińskiego licencjobiorcę CSSC-MES Diesel (CMD). Dzięki temu „najnowszemu, niezwykłemu kamieniowi milowemu” przedsiębiorstwo chce wpisywać się mocniej w działania na rzecz dekarbonizacji.

20.05.2025, 11:35
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

OOCL zamawia 14 megakontenerowców napędzanych metanolem

Spółka zależna COSCO SHIPPING Holdings, Orient Overseas Container Line (OOCL), ogłosiła 29 kwietnia, że zamówiła 14 dwupaliwowych kontenerowców napędzanych metanolem, wpisując się w wizję dekarbonizacji transportu morskiego, a także wdrażania innowacji w chińskiej branży stoczniowej. Odbywa się to w obliczu kontrowersji i obaw firm z powodu ceł i opłat na chińskie podmioty i nie tylko, nakładanych przez administrację prezydenta USA, Donalda Trumpa.

30.04.2025, 16:17
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Amerykańskie porty nie zwalniają tempa mimo decyzji Trumpa i prognoz MFW

Terminale kontenerowe w Stanach Zjednoczonych są dziś dobrym przykładem tego, jak istotną rolę odgrywają porty morskie w gospodarce. Po decyzjach władz dotyczących podniesienia ceł – zarówno po stronie Pacyfiku, jak i Atlantyku – Międzynarodowy Fundusz Walutowy (MFW) obniżył prognozy wzrostu światowej gospodarki. Według najnowszego raportu World Economic Outlook, globalna gospodarka wzrośnie w 2025 roku jedynie o 2,8%.

23.04.2025, 20:55
SOLID PORT_790_140_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.