Wielkie inwestycje to wielkie pieniądze, a wielkie pieniądze to wielkie wyzwania. Jeśli polska gospodarka morska i biznes stoczniowy mają się rozwijać, gotowy na to musi być również sektor finansowo-ubezpieczeniowy. Podczas konferencji Rejs z GospodarkaMorska.pl nie zabrakło dyskusji na ten temat.
Firma Attis Broker już po raz trzeci była partnerem wydarzenia Kongres Polskie Porty 2030, tym razem po raz pierwszy jako partner strategiczny. W tym roku otrzymała również statuetkę Latarni Gospodarki Morskiej za rozwój kompetencji sektora morskiego w zakresie ubezpieczeń oraz integrację środowiska gospodarki morskiej.
Dwie pierwsze edycje Kongresu Polskie Porty 2030 pokazały, że branża portowa w Polsce nie tylko potrafi, ale i powinna mówić jednym głosem. Trzecia, tegoroczna edycja określiła po raz pierwszy tak wyraźnie jej potrzeby, ale i stała się miejscem, gdzie podejmowane są ważne kroki i decyzje.
Tradycyjnie już podczas uroczystej gali wieńczącej pierwszy dzień Kongresu Polskie Porty 2030 zostały wręczone statuetki Latarnie Gospodarki Morskiej. Laureaci zostali nimi nagrodzeni za szczególne osiągnięcia w dziedzinie branży morskiej.
Panelem zamknięcia trzeciej edycji Kongresu Polskie Porty 2030 była dyskusja poświęcona współpracy między portami a przemysłem, a także wyzwaniom i szansom wynikającym z transformacji energetycznej i technologicznej sektora morskiego. Moderatorem panelu był Mateusz Kowalewski, wydawca GospodarkaMorska.pl i organizator wydarzenia.
Podczas Kongresu Polskie Porty 2030 odbył się panel dyskusyjny zatytułowany „Jak skutecznie budować fundamenty rozwoju Polski? – Projekty infrastrukturalne w portach i energetyce morskiej”, moderowany przez Jakuba Milszewskiego, redaktora portalu GospodarkaMorska.pl.
Port Gdańsk, na czele z prezes zarządu Dorotą Pyć, zaprasza na trzecią edycję konferencji Kongres Polskie Porty 2030, która odbędzie się w dniach 24–25 czerwca 2025 roku w hotelu Radisson Blu w Sopocie.
Za naszą wschodnią granicą trwa wojna. Dodatkowo Rosja prowadzi działania hybrydowe skierowane przeciwko Polsce, ale i całej UE. Bałtyk, jeszcze do niedawna określany jako „morze wewnętrzne NATO”, obecnie jest akwenem nieustannie narażonym na akty sabotażu. W takich realiach przyszło nam dokonywać transformacji energetycznej.
Sektor energetyczny do spółki z innymi, choćby hydrotechniką i offshore, ma obecnie pełne ręce roboty. Programy i projekty mnożą się, a ich rozmach – jak choćby w przypadku morskiej energetyki wiatrowej czy energetyki jądrowej – jest olbrzymi. Jednocześnie ich realizacja często wymaga funkcjonowania w systemie naczyń połączonych: bez jednego nie da się stworzyć drugiego, a potknięcie przy trzecim spowoduje problemy przy czwartym. Jak pogodzić taką ilość zadań i rozplanować realizację ich wszystkich z głową?
Ciekawy segment tematyczny rozpoczynał drugi dzień konferencji Offshore Wind 3.0 & Infrastruktura – Ryzyko | Bezpieczeństwo | Finansowanie organizowanej przez Attis Broker – dotyczył on rzadko poruszanej kwestii odpowiedzialności członków zarządu za podejmowane działania.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie