Port Gdańsk, na czele z prezes zarządu Dorotą Pyć, zaprasza na trzecią edycję konferencji Kongres Polskie Porty 2030, która odbędzie się w dniach 24–25 czerwca 2025 roku w hotelu Radisson Blu w Sopocie.
Kongres Polskie Porty 2030 to jedno z najważniejszych wydarzeń branżowych w Polsce, gromadzące liderów sektora morskiego, portowego i logistycznego. Tegoroczna edycja zapowiada się jako największa w historii – udział weźmie ponad 700 uczestników, a wydarzenie wspiera ponad 50 partnerów.
Tegoroczny Kongres Polskie Porty 2030 skupiać się będzie na kwestiach szeroko pojętego bezpieczeństwa, zapewnianego Polsce i Europie przez porty i ich infrastrukturę. Po raz kolejny w gronie praktyków i ekspertów będziemy rozważać potencjalne zagrożenia i metody im przeciwdziałań, jakie mogą być wdrożone w polskich portach.
Wśród kluczowych punktów programu znajdą się dwa panele z udziałem przedstawicieli Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Prezes Dorota Pyć weźmie udział w panelu otwierającym Kongres, zatytułowanym "Polskie porty w Unii Europejskiej – dwie dekady rozwoju, dzisiejsza pozycja i najważniejsze postulaty w ramach polskiej prezydencji w Radzie UE".
Z kolei wiceprezes Alan Aleksandrowicz wystąpi w drugim dniu wydarzenia, podczas dyskusji pod hasłem "Niebieska gospodarka i zrównoważony rozwój w portach – od transformacji energetycznej po ochronę zasobów środowiska".
Oba panele wpisują się w szerszy kontekst dyskusji planowanych na Kongresie – rozmów o przyszłości polskich portów w obliczu dynamicznych zmian geopolitycznych, energetycznych i środowiskowych.
W tym roku Kongres decyzją Ministra ds. UE Adama Szłapki został objęty oficjalnym patronatem polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. Wydarzenie znalazło się w oficjalnym kalendarzu prezydencji, co znacząco podnosi jego rangę i otwiera przestrzeń do europejskiego dialogu o przyszłości portów oraz bezpieczeństwie morskim.
Podczas Kongresu Polskie Porty 2030 uczestnicy podejmą tematy kluczowe dla rozwoju branży morskiej: wyzwania i szanse stojące przed sektorem portowym, przemysłem morskim i logistyką, szczególnie w kontekście bezpieczeństwa, transformacji energetycznej i infrastruktury.
Wśród zagadnień znajdą się m.in.:
• rola polskich portów w Unii Europejskiej po 20 latach członkostwa,
• strategiczne znaczenie Bałtyku dla bezpieczeństwa energetycznego,
• inwestycje w infrastrukturę portową i energetykę morską,
• rozwój logistyki kontenerowej oraz rynku towarów masowych,
• cyfryzacja, innowacje technologiczne i porty instalacyjne dla offshore wind,
• zrównoważony rozwój i ochrona zasobów morskich,
• edukacja i kształcenie kadr dla sektora morskiego,
• współpraca przemysłu z portami.
Partnerzy Strategiczni Kongresu Polskie Porty 2030
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk, Zarząd Morskiego Portu Gdynia, Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, Morska Agencja Gdynia, Grupa DORACO, Attis Broker, Stena Line, Ocean Winds, T- Mobile, PGE Baltica, Orlen Neptun, PKO Bank Polski.
Partnerzy Gospodarczy:
GAZ SYSTEM, Naftoport, SOLID PORT, Baltic Hub, Szczecin Bulk Terminal, SPEED, Port Gdański Eksploatacja, Bulk Cargo Port Szczecin, SLIPFORM, VULCAN Training & Consultancy, WUŻ, Hutchison Ports Gdynia, Grupa NDI, ASE GROUP, Budimex, INDUSTRIA, APATOR, Alfa Brokers, Wuprohyd.
Partnerzy Tematyczni:
RADIOLEX, BLG Auto Terminal Gdańsk, DB Port Szczecin, BCT Gdynia, Chipolbrok, Aquaprojekt, Alfa Terminal, Grupa CSL, VENKON Terminals, Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, FRD POLSKA ,HAURATON, Roxtec Polska, Warta, Polski Rejestr Statków, Centrum Nowych Kompetencji, SeaData, Antea Group, Jargut | Magrol, OKMARIT Shipbroking & Logistic Ltd., Sea Global, Aste, Coldstore Gdańsk, KOMATSU Poland, Rumia Invest Park, RNPH, PSP FLORIAN, ECOL-UNICON, FABE Polska, Inter Royal, Schultz Shipping, ENOLA Logistics, DNV Poland.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny