W najnowszej propozycji unijnych sankcji na Rosję znalazł się zakaz przeładunków rosyjskiego LNG i wykorzystywania portów UE przez statki transportujące towary „przyczyniające się do wysiłków wojennych Rosji”. Większa odpowiedzialność za to spada na barki operatorów.
Kolejne tygodnie 2024 roku to intensyfikacja inwestycji tonażowych w segmentach: masowym i zbiornikowcowym. Jak podawały źródła shipbrokerskie i analityczne, w tym Golden Destiny sporo było transakcji kupna – sprzedaży używanych jednostek. Bardzo dużo odnotowywano też nowych zamówień, natomiast złomowań było nadal mało.
Na terenie południowokoreańskiej stoczni w Ulsan odbyła się, 8 marca br., podwójna uroczystość nadania nazwy dwóm kontenerowcom o nośności 1800 TEU, Pos Singapore i Pos Laemchabanf. Pierwszy z nich wyróżnia się zamontowaniem nowoczesnego wyposażenia, pozwalającego na autonomiczne działanie.
W okresie styczeń-grudzień 2023 r. import LNG krajów Unii Europejskiej wzrósł o 1,9% r/r do 102 mln ton, do Chin o 11,4% r/r do 71,6 mln ton, do Japonii zmalał o 9,2% r/r do 66,9 mln ton, do Korei Południowej zmniejszył się 3,5% r/r do 45,5 mln ton – informuje w najnowszym raporcie Banchero Costa Research. Przepompowując rosyjskie LNG w terminalach Belgii, Hiszpanii i Francji, UE co miesiąc pompuje w gospodarkę Rosji 1 mld dol. – podaje najnowszy raport CREA.
Gaz-System poinformował, że zakończone zostały badania geotechniczne w ramach morskiej części projektu ulokowania na Zatoce Gdańskiej pływającego terminala LNG – FSRU.
Ostatnie kilka tygodni to mocna aktywizacja rynków inwestycji tonażowych, co obrazowały między innymi raporty publikowane przez Golden Destiny. W segmentach statków masowych, zbiornikowców oraz gazowców pojawiło się wiele transakcji zarówno tonażem używanym jak i tych związanych z nowymi zamówieniami. Niewielka aktywność występowała w zakresie złomowań wyżej wymienionych typów jednostek.
W ostatni czwartek armator Knutsen Group oficjalnie odebrał kolejny gazowiec Ignacy Łukasiewicz, który został dostarczony przez południowokoreańską stocznię Hyundai Samho Heavy Industries Co., Ltd. Statek ten został wyczarterowany przez Grupę Orlen.
4 grudnia 2023 roku gazowiec Guadalupe Explorer przybył do Portu Morskiego Police z ok. 22 tys. ton propanu. Surowiec jest przeznaczony do produkcji polipropylenu w fabryce należącej do Grupy Azoty.
Francuska spółka zależna norweskiego armatora Knutsem OAS Shipping, Knutsen LNG France, włączyła do swojej floty kolejny statek do transportu gazu, LNGC Saint Barbara. To kolejna jednostka, po Lechu Kaczyńskim i Grażynie Gęsickiej, której operatorem-czarterującym jest Grupa Orlen.
"Święta Barbara" i "Ignacy Łukasiewicz" to nowe jednostki, które wkrótce dołączą do floty statków do przewozu skroplonego gazu ziemnego (LNG) Grupy ORLEN. Uroczystość nadania imienia odbyła się w stoczni Hyundai Samho Heavy Industries w Mokpo w Korei Południowej. Nowe jednostki, które wejdą do eksploatacji pod koniec bieżącego roku, zwiększą możliwości Grupy ORLEN w zakresie pozyskiwania gazu ziemnego, a tym samym poprawią bezpieczeństwo energetyczne Polski.
Finowie wytyczają nowy kurs statkiem Electramar. Stocznie z UE i Dalekiego Wschodu za burtą
Dwie osoby zginęły w wyniku zderzenia motorówki ze statkiem wycieczkowym
Dostawy cementu i betonu do budowy elektrowni jądrowej będą dużym wyzwaniem
Ukraińcy informują o zatopieniu rosyjskiego trałowca
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy