Pierwsze dwa nowe statki przybrzeżne Havila Voyages - Havila Castor i Havila Capella - zostały zwodowane w Tersan Shipyard w Turcji, pomimo opóźnień spowodowanych pandemią Covid-19 w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.
Aby sprostać wyzwaniom związanym z pandemią i przyspieszyć proces budowy, Stocznia Tersan kontynuowała budowę statków na lądzie dłużej niż zwykle, co pozwoliło zespołowi usprawnić kilka zadań.
- Oznacza to, że prace na statkach, które zostały zwodowane, są już zaawansowane w zakresie hydrauliki, maszyn, elektryczności, osprzętu i wyposażenia - powiedział Arild Myrvoll, dyrektor generalny Havila Voyages.
Pierwotnie statki miały rozpocząć służbę na trasie przybrzeżnej między Bergen i Kirkenes w Norwegii od 1 stycznia 2021 roku, jednak obecnie oczekuje się, że dostawa zostanie opóźniona do pierwszego kwartału 2021 roku. Chociaż Havila Voyages otrzymała zgodę na obsługę dwóch statków zastępczych. od 1 stycznia do czasu, gdy nowe jednostki będą gotowe do rozpoczęcia eksploatacji.
- Ale z przyjemnością zauważamy, że jest duże zainteresowanie Havila Voyages ze strony biur podróży i touroperatorów - powiedział Myrvoll.
Będąc w eksploatacji, Havila Castor i Havila Capella będą najbardziej przyjaznymi dla środowiska statkami na trasie między Bergen a Kirkenes, z układami napędowymi zasilanymi LNG, które zmniejszą emisje dwutlenku węgla o 25 procent w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami napędowymi. Ponadto statki będą wyposażone w największe na świecie zestawy akumulatorów, które umożliwią im żeglowanie z zerową emisją nawet przez cztery godziny.
Statki będą miały również 179 przestronnych kabin i różne przestrzenie publiczne, wszystkie z wnętrzami zaprojektowanymi i wyposażonymi przez norweskie firmy.
- Chcemy zaprezentować to, co najlepsze w Norwegii - powiedział Myrvoll.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española