Pierwsze dwa nowe statki przybrzeżne Havila Voyages - Havila Castor i Havila Capella - zostały zwodowane w Tersan Shipyard w Turcji, pomimo opóźnień spowodowanych pandemią Covid-19 w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.
Aby sprostać wyzwaniom związanym z pandemią i przyspieszyć proces budowy, Stocznia Tersan kontynuowała budowę statków na lądzie dłużej niż zwykle, co pozwoliło zespołowi usprawnić kilka zadań.
- Oznacza to, że prace na statkach, które zostały zwodowane, są już zaawansowane w zakresie hydrauliki, maszyn, elektryczności, osprzętu i wyposażenia - powiedział Arild Myrvoll, dyrektor generalny Havila Voyages.
Pierwotnie statki miały rozpocząć służbę na trasie przybrzeżnej między Bergen i Kirkenes w Norwegii od 1 stycznia 2021 roku, jednak obecnie oczekuje się, że dostawa zostanie opóźniona do pierwszego kwartału 2021 roku. Chociaż Havila Voyages otrzymała zgodę na obsługę dwóch statków zastępczych. od 1 stycznia do czasu, gdy nowe jednostki będą gotowe do rozpoczęcia eksploatacji.
- Ale z przyjemnością zauważamy, że jest duże zainteresowanie Havila Voyages ze strony biur podróży i touroperatorów - powiedział Myrvoll.
Będąc w eksploatacji, Havila Castor i Havila Capella będą najbardziej przyjaznymi dla środowiska statkami na trasie między Bergen a Kirkenes, z układami napędowymi zasilanymi LNG, które zmniejszą emisje dwutlenku węgla o 25 procent w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami napędowymi. Ponadto statki będą wyposażone w największe na świecie zestawy akumulatorów, które umożliwią im żeglowanie z zerową emisją nawet przez cztery godziny.
Statki będą miały również 179 przestronnych kabin i różne przestrzenie publiczne, wszystkie z wnętrzami zaprojektowanymi i wyposażonymi przez norweskie firmy.
- Chcemy zaprezentować to, co najlepsze w Norwegii - powiedział Myrvoll.
Deltamarin uczestniczy w projekcie konwersji żaglowej dla jednostek firmy Socatra
Firmy stoczniowe ruszają na łowy pracowników
Amer Shipping zamawia dwa statki do przewozu ładunków suchych od Concordia Damen
Damen zbuduje stery dla niemieckich fregat
Finlandia uruchamia pływający terminal LNG. Czy gaz trafi również do Polski?
Incat dostarczy pierwszy na świecie duży prom elektryczny