Holenderska firma Van Oord złożyła zamówienie na statek do kładzenia kabli w stoczni Vard, należącej do grupy Fincantieri. Jednostka ma zostać dostarczona w 2023 roku, a jej kadłub powstanie w rumuńskiej stoczni Vard Tulcea.
Statek ma być wyposażony w najnowocześniejsze technologie zmniejszające ślad węglowy, w tym napęd na biopaliwo i inne paliwa przyszłości. Jednostka będzie również elastycznie zasilana ekologicznymi paliwami (np. ogniwami paliwowymi ładowanymi ze źródeł odnawialnych), z dużym pakietem baterii, przyłączem do zasilania lądowego i najnowocześniejszym systemem zarządzania energią.
- Zobowiązaliśmy się do redukcji emisji CO2, tak aby do 2050 roku osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla, zgodnie z porozumieniem paryskim. Ta inwestycja podkreśla nasze zaangażowanie w osiągnięcie zerowej emisji netto - powiedział dyrektor generalny Van Oord, Pieter van Oord.
Jednostka będzie mierzyć 130 metrów długości i 28 metrów szerokości i zostanie drugim kablowcem Van Oorda. Van Oord twierdzi, że statek zostanie zajmie się głównie sieciami międzysystemowymi i kablami eksportowymi morskich projektów wiatrowych, ale będzie również mógł instalować kable wysokiego napięcia prądu stałego.
- Bardzo doceniamy bliską i doskonałą współpracę, która została nawiązana między zespołami projektowymi Van Oord i Vard, aby umożliwić budowę tego innowacyjnego statku w segmencie energii odnawialnej - powiedział Alberto Maestrini, dyrektor generalny Vard.
- Naszą ambicją jest przyczynianie się do osiągnięć naszych klientów poprzez przyjazne dla środowiska statki i rozwiązania technologiczne, koncentrujące się na bezpieczeństwie, zrównoważonym rozwoju i wydajności.– dodał Maestrini.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii