Francuska firma Piriou stworzyła projekt nowego kablowca, który będzie mógł instalować i naprawiać zarówno kable zasilające jak i światłowodowe.
Jednostka będzie kładła kable dla morskich farm wiatrowych jak i naprawiała uszkodzone kable na szelfie kontynentalnym i głębokim morzu. Według Piriou ich nowa jednostka uczyni konserwację łatwiejszą, zmniejszy koszty operacyjne i będzie spełniała normy ekologiczne i bezpieczeństwa.
Przypomnijmy, że firma ostatnio ujawniła projekt statku do przewozu załogi morskich farm wiatrowych, który będzie napędzany silnikiem hybrydowym na wodór. Projekt statku pochodzi w całości od zespołów Piriou Ingenierie z Concarneau we Francji.
Vincent Faujour, dyrektor generalny Grupy Piriou, powiedział: - Stworzenie tego projektu kosztowało jeden rok intensywnej pracy zespołowej dla działu projektowego Piriou Ingenierie. Wynik odzwierciedla ich zaangażowanie i pozwala nam poszerzyć naszą ofertę o segment statków kablowych.
Dzięki zoptymalizowanemu kadłubowi jednostka ma spalać o 10 ton mniej paliwa dziennie przy prędkości 12,5 węzłów. Jest ona także zgodna z regulacją IMO III. Pomaga w tym także specjalny projekt napędu jednostki.
Statek posiada dwa zbiorniki magazynowe, zdolne pomieścić do 1,000 ton kabli. Jeden z nich jest również wyposażony w karuzelę do rozmieszczania kabli zasilających.
Statek ma 100 metrów długości, 18 metrów szerokości i może pomieścić około 75 osób.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek