Francuska firma Piriou stworzyła projekt nowego kablowca, który będzie mógł instalować i naprawiać zarówno kable zasilające jak i światłowodowe.
Jednostka będzie kładła kable dla morskich farm wiatrowych jak i naprawiała uszkodzone kable na szelfie kontynentalnym i głębokim morzu. Według Piriou ich nowa jednostka uczyni konserwację łatwiejszą, zmniejszy koszty operacyjne i będzie spełniała normy ekologiczne i bezpieczeństwa.
Przypomnijmy, że firma ostatnio ujawniła projekt statku do przewozu załogi morskich farm wiatrowych, który będzie napędzany silnikiem hybrydowym na wodór. Projekt statku pochodzi w całości od zespołów Piriou Ingenierie z Concarneau we Francji.
Vincent Faujour, dyrektor generalny Grupy Piriou, powiedział: - Stworzenie tego projektu kosztowało jeden rok intensywnej pracy zespołowej dla działu projektowego Piriou Ingenierie. Wynik odzwierciedla ich zaangażowanie i pozwala nam poszerzyć naszą ofertę o segment statków kablowych.
Dzięki zoptymalizowanemu kadłubowi jednostka ma spalać o 10 ton mniej paliwa dziennie przy prędkości 12,5 węzłów. Jest ona także zgodna z regulacją IMO III. Pomaga w tym także specjalny projekt napędu jednostki.
Statek posiada dwa zbiorniki magazynowe, zdolne pomieścić do 1,000 ton kabli. Jeden z nich jest również wyposażony w karuzelę do rozmieszczania kabli zasilających.
Statek ma 100 metrów długości, 18 metrów szerokości i może pomieścić około 75 osób.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów