Holenderski dostawca usług i statków offshore Royal IHC zdecydował się na reorganizację zgodnie z „realistycznymi ambicjami dotyczącymi obrotów”. Oznacza to, że około 300 miejsc pracy zostanie usuniętych w Holandii i drugie tyle w innych lokalizacjach.
Aby powrócić do rentowności po przejęciu go przez konsorcjum branżowe i zapewnić mu zrównoważoną przyszłość, Royal IHC powiedział w czwartek, że powraca do swojej podstawowej działalności na rynku pogłębiania i rynku offshore.
Ponadto wielkość organizacji zostanie dostosowana do przewidywanych obrotów w nadchodzących latach. W wyniku tych zmian w najbliższych miesiącach w Holandii zostanie usuniętych około 300 miejsc pracy.
Podobna liczba zwolnień będzie miała miejsce w różnych biurach poza Holandią. Dotyczy to głównie stanowisk kierowniczych i biurowych.
Prezes Royal IHC, Gerben Eggink, powiedział: - To bardzo bolesne, że musimy teraz pożegnać się z niektórymi z tych kolegów. Jestem jednak przekonany, że biorąc pod uwagę ich własne cechy i wskazówki, które im zapewniamy, z powodzeniem znajdą nową pracę.
- Ponieważ obecnie dostosowujemy organizację do spodziewanych obrotów i konstruujemy firmę w taki sposób, abyśmy mogli skutecznie i elastycznie reagować na ruchy rynkowe, IHC może nadal pełnić swoją wiodącą rolę w holenderskim przemyśle morskim. W ten sposób utrzymamy wyjątkową i wysokiej jakości technologię i wiedzę w Holandii – dodaj.
Firma zapowiedziała, że skoncentruje się na swojej podstawowej działalności na rynku pogłębiania i rynku offshore. Ponadto działalność na (mokrym) rynku wydobywczym i obronnym została uznana za potencjalną działalność podstawową, dającą możliwości dalszego rozwoju.
Z drugiej strony, inne działania i jednostki biznesowe zostaną zbyte, a kluczowym celem będzie utrzymanie miejsc pracy.
Biorąc pod uwagę globalną sytuację gospodarczą, Royal IHC powiedział, że portfel zamówień o wartości 600-700 mln euro jest realistycznym punktem wyjścia. Royal IHC powiedział, że zmiany organizacyjne, redukcja liczby pracowników i wycofywanie się z pracy na zasadzie warunkowej to wszystkie niezbędne kroki w tym procesie.
Firma zauważyła również, że uzgodniła ze związkami odpowiedni plan zwolnień.
Po utworzeniu nowej struktury organizacyjnej i stworzeniu warunków do zrównoważonej przyszłości, Przewodniczący Rady Nadzorczej Jaap Huijskes ustąpił ze stanowiska.
Komisarz Menno Snel objął stanowisko Przewodniczącego Rady Nadzorczej od 1 listopada.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii