PMK
Grupa Kleven, największy koncern stoczniowy w Norwegii, pilnie szuka nowych inwestorów. Firma potrzebuje bowiem zewnętrznego kapitału, by uniknąć bankructwa.
Kleven, jak i duża część stoczni na całym świecie, ma obecnie problemy finansowe z powodu kryzysu na rynku. Dlatego otwarto poszukiwania zewnętrznego kapitału. Pierwsze efekty ma być widać już za kilka tygodni.
Straty w liczbie 268 mln koron norweskich powstały głównie przez fakt, że armator z Malezji nie odebrał od stoczni drogiego statku offshore. Na szczęście stoczni udało się później sprzedać jednostkę innemu kontrahentowi.
Kleven posiada zakłady w Ulsteinvik i Myklebust. Do niedawna był to jeden z większych zleceniodawców polskich stoczni. Od 2009 roku zamówienia na częściowo wyposażone kadłuby i statki stanowiły większość produkcji polskiego przemysłu stoczniowego.
Polskie zakłady w tym czasie przekazały Klevenowi 13 kadłubów do stoczni w Myklebust i 14 do głównej stoczni koncernu. Do tego należy doliczyć potężną liczbę sekcji i bloków, które również popłynęły w tym kierunku.
Ostatnim zamówieniem przekazanym przez polską stocznię (w tym przypadku Crist) był częściowo wyposażony trawler Kirkella, który 16 sierpnia został przekazany tdo stoczni Myklebust Verft.
Jednostka o długości 80 metrów, szerokości 16 metrów charakteryzuje się tonażem pojemnościowym 4110 jednostek. To ostatni z serii czterech częściowo wyposażonych statków projektu Rolls-Royce NVC 374 WP. Wcześniej Crist przekazał statki Emeraude, Cuxhaven i Berlin.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej