Dużo dzieje się wokół zbudowanego w Gdańskiej Stoczni Remontowej promu Sanso. Zwodowana w lutym jednostka już zdążyła zmienić nazwę, a niedługo czeka ją pierwsza modernizacja. Właściciel jednostki – Samso Rederi – chce tym samym wyjść naprzeciw oczekiwaniom pasażerów, którzy podzielili się swoimi uwagami.
Samso swoją pierwotną nazwę zawdzięcza gminie, która zamówiła jego budowę w Remontowej. Statek, mimo protestów mieszkańców tej wyspy, został niedawno przemianowany na Prinsesse Isabella. A to dopiero początek zmian, bo jednostkę pływająca raptem od 1 marca czeka teraz gruntowna modernizacja.
Według zapowiedzi Samso Rederi, metamorfoza będzie dotyczyć głównie obszaru, gdzie znajdują się miejsca do siedzenia. Po modernizacja ma tam się znaleźć odgrodzona szkłem i zasłonami strefa wypoczynku. Nowe miejsce ma także służyć w czasie porannych rejsów jako sala konferencyjna.
Dodatkowo strefa dla dzieci zostanie przekształcona w salon i pojawi się tam 19 dodatkowych stołów. Armator rozważa też dodanie miejsca dla zwierząt i dodatkowej strefy wypoczynku. Zmiany będą przeprowadzone wskutek konsultacji z pasażerami, którzy przekazywali swoje uwagi podczas pierwszym miesięcy działania promu.
Prinsesse Isabella to nowoczesny prom o długości 100 m i szerokości 19 m. Jednorazowo zabiera na pokład 600 pasażerów oraz 160 samochodów. Projekt statku opracowany został przez biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting. Firma Fuo Rumia dostarczyła kompletny system zasilania gazem LNG, Hydroster zaś system ładunkowy ro-ro wraz z furtami dziobową i rufową oraz pokładami ruchomymi, wreszcie spółka Famos – kompletne wyposażenie wnętrz statku. Wszystkie te firmy należą także do grupy kapitałowej Remontowa Holding SA
Rina zatwierdza pierwszy tankowiec, który przekroczy IMO 2050 spalając paliwa kopalne
Damen Maaskant oferuje przyszłościowe rozwiązanie dla rybaków w postaci trawlera 2607
Maersk prezentuje projekt pierwszego kontenerowca napędzanego zielonym metanolem
Flint Systems opracowuje symulator spawania w VR dla PSSE
Modułowy system uszczelniający Roxtec
Znów rekord. Największy kontenerowiec wchodzi do służby we wtorek