W piątek, 10 kwietnia 2015 roku w Stoczni Remontowa Shipbuilding odbyło się uroczyste rozpoczęcie cięcia pierwszych blach do budowy drugiego z serii, nowoczesnego, gazowego promu pasażersko – samochodowego zamówionego przez Kanadyjskiego Armatora.
Statek budowany jest w oparciu o podpisany w lipcu ubiegłego roku kontrakt na budowę trzech dwustronnych promów pasażersko – samochodowych. W rywalizacji o jego zdobycie stocznia pokonała konkurentów z Norwegii, Niemiec, Kanady i Turcji. Realizacja tego kontraktu jest bardzo ważna dla Armatora. Będą to pierwsze w składającej się na chwilę obecną z 36 jednostek flocie, promy wykorzystujące silniki Dual Fuel, które umożliwiają pracę zarówno w trybie Diesel, jak i LNG.
Nowoczesne, zaawansowane technicznie promy znacznie poprawią zdolności operacyjnE Armatora jak również zwiększą bezpieczeństwo pasażerów. Dwa pierwsze promy zajmą miejsce wycofywanych z użytku dwóch blisko 50-letnich jednostek. Pierwszy - zastąpi 49-letni prom „Queen of Burnaby”, drugi - 50-letni „Queen of Nanaimo”. Trzecia jednostka stanowić będzie sezonowe uzupełnienie floty oraz pełnić będzie rolę promu zapasowego. Budowane statki zabierać będą na pokład 150 samochodów osobowych oraz 600 pasażerów. Zbudowane zostaną według projektu należącego do Holdingu Remontowa, biura Remontowa Marine Design & Consulting. Spełniać będą zarówno wymogi klasyfikatora tj. Lloyd’s Register, pod którego nadzorem zostaną zbudowane oraz agendy rządowej tj. Transport Canada.
Główne parametry statku:
1. Długość całkowita – 107,20 m
2. Szerokość maks. – 24,00 m
3. Wysokość do pokładu głównego – 6,60 m
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej