PMK
Fińska grupa technologiczna Wärtsilä została zakontraktowana w celu dostarczenia rozwiązań technicznych dla dwóch nowych tankowców wahadłowych o nośności 124 000 DWT.
Wärtsilä dostarczy system odzyskiwania lotnych związków organicznych (VOC) wraz z systemem zasilania gazem paliwowym LNG dla dwóch statków.
Para zamówiona przez Knutsen NYK Offshore Tankers (KNOT), niezależnego właściciela i operatora tankowców, zostanie zbudowana w stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine w Korei.
Dzięki tej technologii skroplony VOC jest mieszany z LNG i wykorzystywany jako paliwo do silników głównych i pomocniczych.
Wykorzystując LNG jako paliwo podstawowe i uzupełniając go o energię odzyskaną z VOC, statki te będą w stanie obniżyć swoją emisję ekwiwalentów CO2 o 30 do 35 procent, co najmniej 30 000 ton rocznie, w porównaniu z konwencjonalnym paliwem ropopochodnym. Oszczędności te są mniej więcej równoważne całkowitej emisji z około 20 000 samochodów, poinformowała Wärtsilä.
- Nasza branża szybko zmienia się w kierunku większej świadomości ekologicznej i poprawy wydajności operacyjnej. Oba nowe statki odzwierciedlą tę zmianę, głównie dzięki zaawansowanej technologii Wärtsilä. Będą reprezentować nową generację tankowców wahadłowych, przy znacznie zmniejszonej emisji i niższych kosztach paliwa - powiedział Jarle Østenstad, dyrektor w Knutsen OAS.
Rozwiązania Wärtsilä będą dostarczone stoczni od listopada tego roku. Po dostarczeniu tankowce będą pracować na polach naftowych Morza Północnego.
CMA CGM odbiera statki na LNG
Hanwha Ocean zbuduje najnowocześniejsze okręty podwodne dla Korei Południowej. Te same oferuje w ramach programu "Orka"
Deltamarin podpisuje umowę projektową na statki Wallenius Wilhelmsen
Doki w Chinach pękają w szwach. W Korei i UE pustoszeją
ABB dostarczy pierwszy na świecie morski system ładowania dla nowych promów elektrycznych Auckland Transport
Zatwierdzenie AiP dla innowacyjnego projektu statku ekspedycyjnego