PMK
Norweski port w Oslo podpisał umowę z producentem Maritime Partner AS na zakup nowej hybrydowej łodzi patrolowej.
Zgodnie z informacją, łódź będzie używana do nadzoru portowego, a także do eskortowania większych statków pływających w porcie.
Nowa jednostka, która ma zostać dostarczona w 2021 roku, będzie codziennie czuwać nad fiordem, aby statki mogły bezpiecznie i sprawnie podróżować.
Według Maritime Partner, łódź patrolowa będzie jedną z najbardziej przyjaznych środowisku tego typu. Technologia hybrydowa zmniejszy zużycie oleju napędowego o około 70 procent.
- Chcemy być bezemisyjni, więc inwestujemy w zieloną technologię przy zakupie nowego sprzętu. Łódź, którą teraz budujemy, jest przełomowa, jeśli chodzi o wykorzystanie technologii akumulatorowej - zauważył Ingvar M. Mathisen, dyrektor portu.
Łódź będzie działać na akumulatorach przy niskich prędkościach, wystarczających do inspekcji w portach. Gdy wymagana jest duża prędkość, uruchamiane są czysto spalające silniki wysokoprężne, jednocześnie ładując akumulatory. Mathisen wyjaśnił, że łódź może być ładowana bezpośrednio z zasilania z brzegu, gdy nie jest używana.
Alusafe 1300 MKIII Patrol Hybrid ma być wykonany z aluminium nadającego się do recyklingu. Nowa łódź zastąpi katamaran Falk, który działa w porcie od 2000 roku.
Prędkość maksymalna statku przekracza 30 węzłów. Akumulatory mogą sterować łodzią przy niskich prędkościach 4-5 węzłów przez 2-3 godziny. Silniki wysokoprężne wykorzystują biodiesel, a emisje są zgodne z surowymi międzynarodowymi przepisami ochrony środowiska.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny