PMK
Norweski port w Oslo podpisał umowę z producentem Maritime Partner AS na zakup nowej hybrydowej łodzi patrolowej.
Zgodnie z informacją, łódź będzie używana do nadzoru portowego, a także do eskortowania większych statków pływających w porcie.
Nowa jednostka, która ma zostać dostarczona w 2021 roku, będzie codziennie czuwać nad fiordem, aby statki mogły bezpiecznie i sprawnie podróżować.
Według Maritime Partner, łódź patrolowa będzie jedną z najbardziej przyjaznych środowisku tego typu. Technologia hybrydowa zmniejszy zużycie oleju napędowego o około 70 procent.
- Chcemy być bezemisyjni, więc inwestujemy w zieloną technologię przy zakupie nowego sprzętu. Łódź, którą teraz budujemy, jest przełomowa, jeśli chodzi o wykorzystanie technologii akumulatorowej - zauważył Ingvar M. Mathisen, dyrektor portu.
Łódź będzie działać na akumulatorach przy niskich prędkościach, wystarczających do inspekcji w portach. Gdy wymagana jest duża prędkość, uruchamiane są czysto spalające silniki wysokoprężne, jednocześnie ładując akumulatory. Mathisen wyjaśnił, że łódź może być ładowana bezpośrednio z zasilania z brzegu, gdy nie jest używana.
Alusafe 1300 MKIII Patrol Hybrid ma być wykonany z aluminium nadającego się do recyklingu. Nowa łódź zastąpi katamaran Falk, który działa w porcie od 2000 roku.
Prędkość maksymalna statku przekracza 30 węzłów. Akumulatory mogą sterować łodzią przy niskich prędkościach 4-5 węzłów przez 2-3 godziny. Silniki wysokoprężne wykorzystują biodiesel, a emisje są zgodne z surowymi międzynarodowymi przepisami ochrony środowiska.
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego