pc
Gdynia już wkrótce z nową jednostką. Urząd Morski ogłosił przetarg na zaprojektowanie, budowę i dostawę specjalistycznej jednostki hydrograficznej wraz z wyposażeniem w postaci nowego systemu gromadzenia i obróbki danych hydrograficznych. Termin składania ofert mija 3 stycznia 2017 r.
Specjalistyczna jednostka dla Urzędu Morskiego w Gdyni ma być statkiem dwukadłubowym (katamaran), wykonanym z całkowicie spawanej aluminiowej konstrukcji. Jej długość sięgać ma 25 m, szerokość 7,9 m, a zanurzenie 1,7 m. Prędkość maksymalna to 15 węzłów. Szczegółowa specyfikacja statku znajduje się tutaj.
Statek hydrograficzny będzie przeznaczony do prowadzenia prac związanych z badaniami hydrograficznymi oraz badaniami warunków żeglowności torów wodnych, kotwicowisk i innych akwenów użytkowych. Jednostka wyznaczać ma parametry bezpiecznej głębokości dróg morskich w rejonie portów: Gdynia, Gdańsk, Hel, Władysławowo, Puck, na Zatoce Gdańskiej i Puckiej, w rejonie Półwyspu Helskiego oraz wybrzeża środkowego i wschodniego, jak również na otwartych obszarach Morza Bałtyckiego. A wszystko dla zapewnienia bezpieczeństwa nawigacyjnego żeglugi morskiej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii