Paweł Kuś
Zarząd Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia mógł doprowadzić do szkody majątkowej na rzecz zakładu. Obecnie trwa śledztwo w tej sprawie prowadzone przez Prokuraturę Okręgową w Szczecinie. Szkoda miałaby wynieść 1,5 mln zł, a do jej wyrządzenia miało dojść między 2013 i 2015 rokiem.
Śledztwo rozpoczęło się po interwencji Krzysztofa Zaremby, posła z Prawa i Sprawiedliwości, który złożył wniosek o kontrolę stoczni do Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w Szczecinie.
- Złożyłem zawiadomienie do Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego o kontrole wszystkich działań w obydwu stoczniach - potem w jednej po połączeniu. Chodzi o ostatnie pięć lat ze szczególnym uwzględnieniem funduszu Mars - to jest pierwsza rzecz. Druga - chciałem oświadczyć, że Morska Stocznia Remontowa Gryfia istnieje i istnieć będzie – mówił wtedy Krzysztof Zaremba.
Śledztwo rozpoczęło się 23 grudnia. Przypomnijmy, że pierwsze półrocze 2015 roku, Gryfia zakończyła ze stratą 9,5 mln zł. W grudniu odwołana ze stanowiska prezesa stoczni została Hanna Hanć.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej