Paweł Kuś
Powoli kończy się budowa największej w historii jednostki offshore – pływającego statku wydobywczo-magazynowego Prelude FLNG. Z tego powodu rozpoczęły się także prace przy wybrzeżu Zachodniej Australii, gdzie przewidziane jest miejsce cumowanie tej gigantycznej konstrukcji.
Obiekt będzie zacumowany i podłączony do ogromnej sieci podwodnych systemów przeznaczonych do przepływu gazu. Prelude FLNG to pływająca stacja skraplania gazu ziemnego. Jednostka ma 488 metrów długości, 74 szerokości, waży około 600 tys. ton. i jest jednym z najdroższych projektów morskich w historii.
Obecnie trwają na nim ostatnie prace wyposażeniowe w koreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries, jednostka wejdzie do eksploatacji na złożach koło Australii w 2017 roku.
Taki specjalistyczny statek będzie mógł roczne wytwarzać do 3,6 mln ton LNG. Według projektu, instalacja do skraplania gazu ziemnego zajmie tylko czwartą część powierzchni lądowego terminala o takiej wydajności. Koszt budowy "Prelude" szacuje się na około 8 mld funtów.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza