pc
Są nowoczesne, ekologiczne i produkuje je gdańska stocznia. Green Dream Boats zamierza jeszcze w tym roku wybudować ekologiczną jednostkę typu houseboat, czyli dom na wodzie. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie elektryczny napęd. To w nim tkwi cała tajemnica.
CampBoat, bo tak będzie nazywał się ten houseboat, mają napędzać dwa elektryczne silniki o mocy 10 kW każdy. Będą je zasilały panele słoneczne o mocy 3 kW umieszczone na specjalnym daszku o powierzchni ok. 30 m2.
Jednostka ma mieć 14 m długości, 4,8 m szerokości oraz 39 m2 powierzchni użytkowej. Jej waga to 14 t. Bez problemu zamieszkają na niej cztery osoby. Wszystkie użytkowe urządzenia, takie jak czajnik czy lodówka, będą zasilane prądem z oddzielnego zasilanego słońcem agregatu.
Houseboat będzie miał bardzo dobrą izolację termiczną, dlatego świetnie sprawdzi się również w chłodniejsze dni. Część tarasu łodzi będzie oszklona. W ten sposób spełni rolę zimowego ogrodu, a latem, po odsłonięciu szyb, będzie to świetne miejsce do wypoczynku na sofach.
Konkurencyjność
Cena słonecznego domu nie jest jeszcze znana. Jak zapowiadają producenci, będzie jednak mocno konkurencyjna. Holenderskie i niemieckie houseboaty kosztują od 350 tys. euro w górę.
CampBoaty maja być przeznaczone na zachodnie rynki. Szczególnie zainteresowani są nimi mieszkańcy dużych miast, gdzie fizycznie nie ma już miejsca na postawienie nowych domów. Tylko w samej Wielkiej Brytanii w domach na wodzie mieszka ponad 30 tys. osób. Houseboaty to zatem dobra alternatywa: są tańsze, mogą bez problemu przemieszczać się po wodnych drogach europejskich stolic i podlegają innym stawkom podatkowym.
Green Dream Boats to młoda, dynamicznie rozwijająca się stocznia, założona w Gdańsku przez ludzi z pasją. Powstała na bazie fascynacji nowoczesnymi technologiami, ekologicznymi rozwiązaniami oraz z miłości do jachtów. Jej projekty, zwłaszcza ekologiczny katamaran SOLLInEr, doceniane są nie tylko w kraju, ale także na całym świecie, m.in. w Europie, na Bliskim Wchodzie, w Chinach czy w Stanach Zjednoczonych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii