PMK
PGZ nabędzie od Towarzystwa Finansowego Silesia spółkę Szczeciński Park Przemysłowy - donosi Radio Szczecin. SPP zarządza obecnie terenami stoczniowymi w Szczecinie.
Przypomnijmy, że PGZ ma w swoim dossier już Morską Stocznię Remontową "Gryfia", także SPP będzie dopełnieniem przejęcia terenów po starej Stoczni Szczecińskiej.
Obecnie trwają już ostatnie formalności. Rząd zdecydował się na taki ruch, gdyż ich zdaniem PGZ jest lepszym właścicielem niż Silesia, która jest zaangażowana w restrukturyzację kopalń.
- Czy Silesia wybuduje statek? Nie. Natomiast PeGaZ prawdopodobnie tak. Z tego względu, że jest właścicielem wszystkich innych stoczni Skarbu Państwa. Silesia nie podejmie się budowy statku - tłumaczył w Radiu Szczecin wiceminister gospodarki morskiej Paweł Brzezicki.
Szczeciński Park Przemysłowy został powołany jako spółka, która miała zarządzać terenami postoczniowymi w Szczecinie. Obecnie działa tam kilkadziesiąt mniejszych firm. W 2010 roku spółka za 82 mln zł trafiła do Towarzystwa Finansowego Silesia. Teraz za większą kwotę, bo 100 mln zł, SPP trafił w ręce PGZ. Pieniądze z zakupu TFS przeznaczy na restrukturyzację śląskich kopalń.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii