Centralne Biuro Antykorupcyjne rozpoczęło procedurę kontrolną w Grupie LOTOS, PKN ORLEN, KGHM Polska Miedź, Grupie Azoty oraz Polskiej Grupie Zbrojeniowej; kontrola dotyczy wydatków na PR, reklamę i doradztwo – poinformowało we wtorek CBA w odpowiedzi na pytania PAP.
Kontrola obejmuje okres od 1 grudnia 2015 r. Jak poinformowało Biuro, CBA sprawdza sygnały o nieprawidłowościach, jakie wpływały do Biura, dotyczące tych konkretnych pięciu spółek. Funkcjonariusze delegatur będą badali umowy i wydatki spółek na usługi z zakresu public relations, marketingowe, reklamowe, na usługi doradcze i inne o podobnym charakterze. Na początku postępowania CBA chce dokładnie wiedzieć kto – jaki wykonawca, co – przedmiot umowy, w jakim terminie, na czyje zlecenie i za jaką kwotę wynagrodzenia wykonał na rzecz spółek usługi z zakresu szeroko pojętego marketingu, PR i reklamy. Analizie, oprócz zakresu samych umów, zostanie poddana dokumentacja wykonawcza i rozliczeniowa.
Według informacji przysłanej przez Biuro, taki sam zakres kontroli CBA obejmie wszystkie podmioty zależne tych pięciu spółek. To nawet kilkadziesiąt innych firm.
Odpowiednie dokumenty, zawiadomienia CBA o zamiarze wszczęcia kontroli, trafiły do zarządów spółek.
O wszczęciu kontroli w strategicznych spółkach Skarbu Państwa informował w poniedziałek koordynator służb specjalnych Mariusz Kamiński. Jak mówił, ministrowie mają przedstawić informacje dotyczące podległych im spółek. Mają one wpłynąć do CBA na przełomie września i października. Ponadto spółki mają też być na bieżąco monitorowane.
We wtorek Kamiński miał też wziąć udział w zwołanym przez premier Beatę Szydło spotkaniu z ministrami, którym podlegają spółki Skarbu Państwa. Rozpoczęło się ono o godz. 11.40 w KPRM.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych