PMK
- Stocznia remontowa Gryfia za pierwszy kwartał tego roku zanotowała zysk - powiedziała na antenie Radia Szczecin Małgorzata Jacyna-Witt.
Była to odpowiedź szczecińskiej radnej (niezrzeszonej) oraz członkini rady nadzorczej Gryfii na zarzuty działaczy PO o nieudolnym zarządzaniu stocznią. Zdaniem Jacyny-Witt rząd rozumie, że Gryfia jest jednym z najważniejszych zakładów w Szczecinie będącym motorem dla polskiej przedsiębiorczości.
- I to nie o to chodzi tylko, że Gryfia będzie produkowała promy czy remontowała statki. Ale chodzi też o to, że na bazie Gryfii prywatne przedsiębiorstwa będą miały perspektywę rozwoju w przyszłości. Czyli jeżeli robimy prototyp promu w Gryfii i prywatne firmy będą dostarczały różnego rodzaju materiały i usługi do jego produkcji, to one będą mogły to robić przez następne kilka, kilkanaście czy kilkadziesiąt lat – mówiła w Radiu Szczecin Jacyna-Witt.
Małgorzata Jacyna-Witt uważa ponadto, że na środowej konferencji o zarządzaniu stocznią wypowiadali się ludzie nie mający pojęcia o prowadzeniu biznesu.
- Ci panowie, którzy dawali swego czasu twarz Kraftportowi, katarskim inwestorom, których ugrupowanie partyjne doprowadzało do tego, że za chwilę Stoczni Remontowej Gryfia mogłoby nie być, oni śmią mówić na jej temat teraz, kiedy zaczyna się ona odbudowywać. Kiedy ma być dofinansowana, przeprowadzone inwestycje - mówiła Jacyna-Witt.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"