PMK
Duński koncern Dong uruchomił pierwsze elektrownie wiatrowe wchodzące w skład drugiego etapu Burbo Bank – farmy wiatrowej, która wykorzystuje największe turbiny wiatrowe na świecie.
Pierwszy etap farmy wiatrowej Burbo Bank, która znajduje się na Morzu Irlandzkim, w pobliżu Liverpoolu, został uruchomiony już w 2007 roku. Pracę rozpoczęło wówczas 25 elektrowni wiatrowych Siemensa o jednostkowej mocy 3,6 MW.
Teraz, w ramach drugiego etapu projektu Burbo Bank, uruchomiane zostały ponad dwukrotnie większe turbiny. To pokazuje skalę postępu, jaki w ciągu niecałych 10 lat dokonano w technologii morskich elektrowni wiatrowych.
Ogromne turbiny – model V164 8MW – dostarczyło japońsko-duńskie konsorcjum MHI Vestas. Ogromne turbiny zostały zainstalowane na wysokości 195 metrów, długość pojedynczej łopaty wyniesie 80 m.
Pierwsze turbiny o mocy 8 MW zainstalowano we wrześniu br. Teraz rozpoczęła się produkcja wszystkich z nich. Na farmie wiatrowej Burbo Bank II będzie od dziś pracować 32 ogromne turbiny wiatrowe, ich łączna moc wyniesie 258 MW.
Projekt jest realizowany przez spółkę utworzoną przez duński koncern energetyczny Dong, który ma 50 proc. udziałów, a także przez duński fundusz emerytalny PKA (25 proc.) oraz fundusz inwestycyjny Kirkbi (25 proc.), do którego należy m.in. Lego Group.
Po rozbudowie cała farma wiatrowa Burbo Bank produkuje energię w ilości odpowiadającej zapotrzebowaniu około 300 tys. gospodarstw domowych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii