W środę do Gdańskiej Stoczni Remontowa przypłynie tankowiec Hanne Knutsen. Jednostka należąca do norweskiego armatora Knutsen OAS Shipping przejdzie skomplikowaną konwersję na FSO.
FSO (Pływający Punkt Przechowywania i Załadunku) to jednostka pływająca, której zadaniem jest przechowywanie oraz przeładunek ropy naftowej i gazu ze złóż podmorskich. Nowa jednostka trafi potem na złoże Martin Linge w norweskiej części Morza Północnego. Operatorem jednostki przez najbliższe osiem lat będzie Total E&P Norge AS.
Kontrakt z Remontową został podpisany już w marcu zeszłego roku. W polskiej stoczni powstał specjalny zespół dedykowany tylko temu projektowi. Polacy współpracują z Totalem, Knutsenem oraz Icepronav Engineering Srl, biurem inżynierskim z Rumunii, posiadającym szerokie doświadczenie w konwersji jednostek offshore.
Zakres przebudowy obejmie podzielenie zbiorników, instalacje nowego orurowania oraz systemów elektrycznych i elektronicznych oraz dodanie całej nowej struktury odpowiedzialnej za działalność offshore jednostki. Specjaliści z Remontowej już od kwietnia przygotowują się do tych prac i tworzą obiekty, które będą instalowane na Hanne Knutsen.
Przebudowana jednostka będzie wyposażona w szereg innowacji, w tym: system zdalnego sterowania z platformy i z lądu, możliwość pobiera energii z lądu oraz system oddzielania wody i ropy. To wszystko ma zapewnić redukcję emisji dwutlenku węgla. Zakończenie prac planowane jest na lipiec przyszłego roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii