W środę do Gdańskiej Stoczni Remontowa przypłynie tankowiec Hanne Knutsen. Jednostka należąca do norweskiego armatora Knutsen OAS Shipping przejdzie skomplikowaną konwersję na FSO.
FSO (Pływający Punkt Przechowywania i Załadunku) to jednostka pływająca, której zadaniem jest przechowywanie oraz przeładunek ropy naftowej i gazu ze złóż podmorskich. Nowa jednostka trafi potem na złoże Martin Linge w norweskiej części Morza Północnego. Operatorem jednostki przez najbliższe osiem lat będzie Total E&P Norge AS.
Kontrakt z Remontową został podpisany już w marcu zeszłego roku. W polskiej stoczni powstał specjalny zespół dedykowany tylko temu projektowi. Polacy współpracują z Totalem, Knutsenem oraz Icepronav Engineering Srl, biurem inżynierskim z Rumunii, posiadającym szerokie doświadczenie w konwersji jednostek offshore.
Zakres przebudowy obejmie podzielenie zbiorników, instalacje nowego orurowania oraz systemów elektrycznych i elektronicznych oraz dodanie całej nowej struktury odpowiedzialnej za działalność offshore jednostki. Specjaliści z Remontowej już od kwietnia przygotowują się do tych prac i tworzą obiekty, które będą instalowane na Hanne Knutsen.
Przebudowana jednostka będzie wyposażona w szereg innowacji, w tym: system zdalnego sterowania z platformy i z lądu, możliwość pobiera energii z lądu oraz system oddzielania wody i ropy. To wszystko ma zapewnić redukcję emisji dwutlenku węgla. Zakończenie prac planowane jest na lipiec przyszłego roku.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza