Kilka dni temu sejner rybacki Ruth, którego kadłub częściowo wyposażony powstał w stoczni Nauta, został przekazany armatorowi. W związku z tym przypominamy, jak statek powstawał na pochylni Nauty.
Sejner Ruth jest trzecią jednostką z serii, zamówioną przez Karstensens Skibsvaerft AS. Wcześniej, według podobnego projektu, Nauta zbudowała jednostki Haugagut i Kvannoy, a w grudniu 2015 zwodowany został sejner Beinur.
Ruth powstał na pochylni B1 w Gdańsku, gdzie funkcjonuje Zakład Nowych Budów stoczni Nauta. Warto przypomnieć, że wodowanie tej jednostki zapisało się w historii – jako pierwsze podwójne wodowanie na tej pochylni, ponieważ tego samego dnia na wodę spłynął też inny sejner – Don Ole.
Budowa sejnera Ruth trwała kilka miesięcy. Pierwsze prace przy budowie sekcji ruszyły jesienią 2014 r., a pod koniec 2014 r. odbyło się symboliczne położenie stępki.
Warto dodać, że Ruth jest największym statkiem w swojej klasie, pływającym pod duńską flagą – długość jednostki wynosi prawie 88 m, a szerokość 16.6 m. Jednostka wyposażona jest w specjalne zbiorniki do przewożenia żywych ryb, które dzięki odpowiedniej izolacji zachowują niską temperaturę wody. Ruth będzie łowił głównie śledzie, makrele, błękitniki oraz szproty.
Wyposażenie sejnera składa się z nowoczesnych urządzeń, takich jak windy trałowe, echosondy, sonary i szperacze, które lokalizują ławice ryb, a następnie ustalają optymalną trasę wypuszczania sieci.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich